اسماعیل شجاعی در واکنش به نامه معاون اول رئیس جمهور مبنی بر تجدید نظر شورا در مصوبه افزایش قیمت خودرو با اشاره به اینکه شورای رقابت یک نهاد فراقوهای است و به وظیفه خود عمل کرده است، گفت: دخالت دستوری در قیمت خودرو نتیجه مثبت ندارد.
معاون اول رئیس جمهور عصرامروز در نامهای خطاب به رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، خواستار تجدیدنظر در قیمتگذاری خودرو در شرایط فعلی شد.
سخنگوی شورای رقابت در واکنش به این درخواست افزود: شورای رقابت یک نهاد مستقل و فراقوهای است و مصوباتش لازم الاجراست و وظیفه خود را در خصوص تعیین دستورالعمل قیمتگذاری خودرو انجام داده، حال ممکن است دولت نگاه متفاوتی داشته باشد که باید دید استدلال آنها چیست؟ البته هیچ نهاد دولتی نمیتواند مصوبات شورا را لغو کند.
آقای شجاعی با تشریح روند قیمت گذاری در شورا ادامه داد: کارگروهی از وزارت صمت و سازمان حمایت از حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان تعیین میکنند که قیمتها را براساس فرمولی تعیین کنند، قیمت تمام شده از قیمتهای داخلی براساس نرخ تورم استخراج میشود و کارشناسانی از دانشگاه ها، خودروسازان و کارشناسان خودرو در این کارگروه حضور داشتند، مصوبات آن در شورا به رای گذاشته شد و نتیجه آن به وزارت صمت ابلاغ شد.
سخنگوی شورای رقابت گفت: وزارت صمت به عنوان مجری، این مصوبات را میتواند اجرا نکند، اما چیزی که شورای رقابت تشخیص میدهد این است که مهار تورم این نیست که کارخانهها را در مرحله زیانده نگهداریم، کارخانجات خودروسازی ما دو سال است که قیمت هایشان با وجود تورم، تعدیل نشده و با زیان انباشته مواجه شده است، اگر تولید کاهش پیدا کند تورم بیشتری به جامعه تحمیل میکند.
آقای شجاعی با بیان اینکه مهار تورم با افزایش عرضه و افزایش رشد تولید اتفاق میافتد افزود: اگر دولت بخواهد قیمتها تغییر نکند زیانی را به خودروسازان تحمیل میکند که باید بر اساس قانون، ردیف بودجهای را برای جبران این زیان پیش بینی کند، نمیتوانند به کارخانه دار زیان تحمیل کند، این بدترین روش مهار تورم است.
وی گفت: به استناد ماده ۹۰ قانون سیاستهای کلی اصل ۴۴ قانون اساسی چنانچه دولت به هر دلیلی قیمت فروش کالاها و خدمات بنگاههای مشمول واگذاری و سایر بنگاههای بخش دولتی را با قیمتی کمتر از بازار تکلیف کند مانند آنچه که آقای معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده، دولت مکلف است مابه التفاوت قیمت تکلیفی و هزینه تمام شده را تعیین و از محل اعتبارات و منابع دولتی سال اجرا پرداخت کند و یا از بدهیهای این بنگاهها نزد سازمانهایی مانند سازمان امور مالیاتی کسر کند.
شجاعی با اشاره به ارائه بخشی از سهام خودروسازان در بورس افزود: اگر سهامداران متوجه شوند که بنگاههای خودروسازان زیانده میشوند سهام خود را میفروشند و در بازارهای غیرمولد سرمایه گذاری میکنند که این وضعیت تورم را چند برابر وخیمتر میکند.
وی ادامه داد: بهترین روش برای مهار تورم افسار گسیخته در حوزه خودرو این است که قیمتهای خودروها تعدیل شود تا جهش تولید اتفاق بیفتد و با افزایش عرضه به میزان تقاضا اتفاق بیفتد.
سخنگوی شورای رقابت در پاسخ به اینکه مصوبه شورا باید در سایت شورای رقابت بارگذاری میشد گفت: ما قیمت گذار نیستم ما سیاستگذار هستیم.
وی با بیان اینکه وزارت صمت مجری است و این دستگاه باید واکنش لازم را برای اجرای مصوبه شورای رقابت داشته باشد، افزود: شورای رقابت سقف قیمتها را براساس دستورالعمل اعلام کرده، اما اجرای آن متوجه چارجوبها و سیاستگذاری وزارت صمت است.
آقای شجاعی با تأکید بر اینکه دخالتهای دستوری در قیمتها نتیجه مثبت نداشته است، ادامه داد: شورای رقابت حامی بخش تولید است و باید منافع تولیدکنندگان را برای افزایش تولید و رونق بازار در نظر گرفت، زیرا کاهش عرضه خود عامل تورم زا است.
به گفته آقای شجاعی، باید به بهره وری و کاهش هزینههای سربار هم در واحدهای تولیدی توجه کرد، اما نکته مهم اینجاست که بخشی از سهام خودروسازان در بورس است و نباید آنها با زیان روبرو و سهامداران به سمت بازارهای دیگر بروند که اینموضوع خود اثرات نامناسبی را خواهد داشت.
همش سیا بازی سیا کاریه
کسری بودجه ای که از فروش خودرو توی بورس به صورت غیرقانونی نصیب دولت میشد الان با این تصویب افزایش قیمت به صورت قانونی توی جیب دولت خزانه رفت برای بودجه
فکرشو بکن دولت همین اولی سالی با توجه به فرمايشات رهبری برای مهارم تورم بیاد با این افزایش تیشه بزنه به ریشه دولت توپ انداختن توی زمین شورا با یه حرکت جلوی دهن همه رو بست!
شده حمایت پلیس خوبه و پلیس بده!!
که تو خیلی هاشون امودن امکانات کم کردن تا کیفیت اوردن پایین مثل ساندروف یا ترمز های عقب ولی قیمت همچنان تغییر نکرده به اینها نباید سازمان حمایت از مصرف کننده رسیدگی کنه که وقتی کیفیت میاد پایین چرا قیمت نمیاد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
بازار باید آزاد باشد واردات با تعرفه منطقی 5%
از شورای رقابت هم انتظار است که در مورد هر خودرو که قیمت جدید اعلام کرده اند ۳ خودرو مشابه خارجی مبنای قیمت گذاری را هم اعلام فرمایند چون از دید مردم ومتخصصین اکثر خودرو های ایرانی در کلاس و استاندارد جهانی تولید نمی شود و اینکه مثلا ساینا و کوییک سایپا و ۲۰۷ و پارس ایران خودرو با کیفیت ساخت و امکانات موجود مشابه کدام ۳ مدل خودرو خارجی است برای مردم نامشخص است .
واقعیت این است توان ایران خودرو و سایپا در همین حد است که بتوانند ۵۰ درصد نیاز کشور را تامین کنند و مانند کالاهای اساسی برنج و غلات باید برای تامین نیاز کشور بخشی هم از خارج وارد شود تا هم نیاز کشور تامین و هم تکنولوژی وارد کشور شود و ایران خودرو و سایپا ارتقا یابند .
در هیچ کشوری با بستن دروازه ورود تکنولوژی نتوانستند در صنعت پیشرفت کنند مگر این که مانند سالهای گذشته دلالان نسخه دیگری برای صنعت خودرو بنویسند
منافق اقتصادی ام خیلی بدتر از منافق جنگی است
۲ - معاون اول رئیس جمهور نامه زده و خواسته افزایش قیمت خودرو را تعدیل کنید و تجدیدنظر تا تورم ایجاد نشود .
۳ - شورای رقابت : همینه که هست ما فرا قوهای هستیم و باید قیمت طبق نظر ما افزایش یابد .
۴ - وزارت صمت : آماده همکاری با شورای رقابت در خصوص افزایش قیمت خودرو هستیم .
پس مهار تورم چی شد آقایون ؟؟
مهار تورم بماند برای سال آینده
وقتی مجمع تشخیص مصلحت مافیا با لابیگری امثال میرسلیم به راحتی مصوبهی مجلس که میتوانست قیمت خودرو در بازار به نفع مردم تغییر دهد لغو و منافع مافیای اختاپوسی خودروسازی را تامین میکند سخن از مهار تورم و کنترل قیمت در این بازار خیالات است
#مافیای_اختاپوسی_خودرو
چرا باید اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار به جیب ثروتمندان و دلالان از بیت المال برود.
اگر قیمت خودرو در کارخانه واقعی شود هیچ وقت تقاضا اینقدر کاذب نمی شود. مگر با توجه به نرخ رشد تورم همه چیز گران نشده است؟ چرا باید خودرو ارزان باشد تا دلالان سود آن را ببرند، چرا دولت به فکر قشر ضعیف نیست قیمت خودرو باید آزاد شود و به قیمت بازار نزدیک گردد. تا هم خودرو ساز زبان ده نباشد و هم درآمد حاصل صرف اشتغال و مسکن ملی شود تا قشر ضعیف از آن بهره ببرند و وارد بیت المال شود.
تصمیمات باید منطقی باشد
کدوم ضرر خودرو ساز یه مشت لگن به قیمت بالا میدن دست مردم بعدم چون قیمت بازار خودشون میبرن بالا میگن ضرر کردیم
کیفیت خودرو های تولیدی شرکتهای داخلی بسیار بسیار ضعیف است و مایه شرمساری. در ضمن نباید مردم را با این ادبیات چپاول کرد.مافیای خودرو در همه ارکان نفوذ دارد. قیمت خودروهای بی کیفیت و قدمیشان با قیمت خودرو های روز دنیا شانه به شانه است ولی کیفیت نه!
دوما فرض به محال که قیمت ها افزایش نداشته به طبع آن کیفیت ایمنی استاندارد خودرو هم کمتر شده
سوما ماجرای سو استفاده مالی فولاد که ورق فولاد با تخفیف در اختیار این دو شرکت گذاشته که قیمت ها افزایش پیدا نکنه طی این یک سال از یک طرف تخفیف از آن طرفم میخواستید افزایش پیدا کنه!؟
چهارم برای همین محصولاتی که الان در حال ساخت است جایگزینی ندارند چرا چون اولا هزینه بر است دوما وقتی انحصار دارند به خودشان زحمت تقبل هزینه طراحی و مدلسازی بروز نمی دهند به عبارتی هرچی دم دست باشه ساخته می شود میدن به مردم چون مردم گزینه ديگه ای ندارند!! مثل همین پراید که رفت داخل اتاق شاهین و استقبال نشد بعد بردن داخل کوییک و ساینا که همان پراید خوشگل شده است مردم همان پراید دارند خرید می کنند!! پراید قیمت کارخانه زیر 100 میلیونی شد شاهین 300 میلیونی بعد شد 344 میلیونی!! خودرو همان خودرو اما قیمت دو برابر برای کوییک و برای شاهین 3 برابر
همین وضعیت در ایران خودرو در خانواده پژو پارس ها و خانواده سمند ها اتفاق افتاد
سمند و پارس معمولی حذف شد از آن طرف انواع سمند پارس زد بیرون!!!
همه اینها هم فیلم سیانس برای فریب مردم که یکی نقش پلیس بده یکی پلیس خوبه رو بازی میکنید!
ديگه قدیمی شده جوابگو نیست
سمند سورن پلاس بی کیفیت دیماه ۱۴۰۱ :۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰
اختلاف قیمت ۲۳۰.۰۰۰.۰۰۰۰ در طول ۶ سال ،
اگر سال اول ۳۰ درصد گران میشد قیمت سال ۹۶
۴۹.۴۰۰.۰۰
سال ۹۷ ، ۳۰ درصد ۶۴.۲۲۰.۰۰۰
سال ۹۸ ، ۳۰ درصد ۸۳.۴۸۶.۰۰۰
سال ۹۹ ، ۳۰ درصد ۱۰۸.۵۳۲.۸۰۰
سال ۱۴۰۰ ، ۳۰ درصد ۱۴۱.۰۹۱.۴۳۰
سال ۱۴۰۱ ، ۳۰ درصد ۱۸۳.۴۱۸.۷۴۲
اگر بصورت مرتب سالی ۳۰ درصد اضافه میشد
باید در سال ۱۴۰۱ قیمت این خودرو که کیفیت پائینتری هم دارد میبایست ۱۸۴.۰۰۰.۰۰۰ میشد در صورتیکه در دیماه ۱۴۰۱ قیمت این خودرو ۲۶۸.۰۰۰.۰۰۰ است۰ اختلاف قیمت ۸۴.۰۰۰.۰۰۰ تومان است ، نمیدانم شورای رقابت و نخبه های دانشگاهی همکارش چگونه به این نتیجه رسیده اند که خودرو سازی سالهاست که قیمتش بصورت دستوری راکد مانده
و زیانده شده است ، بنظرم مغز متفکر افزایش قیمت خودرو سازها آقای نعمت بخش را باید محاکمه کرد ، خودرو هر سال بی کیفیت تر از سال قبل اما اضافه قیمت الی ماشا الله . در ضمن در طول این سالها بدلایل نامعلوم کمکهای چندین هزار میلیونی و در این اواخر چند ده هزار میلیون تومانی هم از دولت دریافت نموده اید ، و مرتب چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ کمیت پسرفت داشته اید ، آیا یک نهاد نظارتی سالم در این کشور وجود ندارد که به این مسئله رسیدگی کند و بساط این مافیای ویرانگر را برچیند ،
اگر توانستید قطعات را بومی سازی کنید ، پس چرا تحریم و گرانی دلار را مبنای افزایش قیمت قرار میدهید ، اما اگر نتوانستید قطعات را بومی سازی کنید ، باید درِ کارخانه های به اصطلاح خودرو سازی را گل بگیرید و اجازه دهید خوردوهای با کیفیت با قیمتهای بسیار پائینتر وارد شود ، تا ملت نفسی بکشند ، بیش از این ملت بزرگ ایران را تحقیر نکنید ، جنگ زرگری را کنار بگذارید ، پر واضح است که شرکتهای به اصطلاح خودرو سازی دولتی هستند و مسئولیت هر گونه تصمیم گیری در خصوص تغییر قیمت به عهده دولت میباشد پس مرد باشید و مسئولیت تصمیمات غلط و تورم زا را بعهده بگیرید نه اینکه همانند اسلاف خود با دو روئی و دروغ و دغل ملت را سر کار بگذارید و در نهایت کار خودتان را انجام دهید
تنها راه سرکشی خودرو سازان (سهامدارانش)اجازه ورود خودرو خارجی بدون تعرفه و یا گمرکی کسی دیگه نگاه به خودرو آنها نمیکند کارگران خودرو سازی که در این بلوا نه حقوق بالایی دریافت کردن ولی چرا سهامداران زیر پوستی بازار آزاد را هم دارند برای سیاه بازی مملکت را دچار تورم کرده که تنور خودشان از رونق نیاندازند
اصلا این شورای رقابت را چه کسی تعیین کرده که میگن دولت و مجلس که نماینده مردم هستند نمی تونند تو کارشون نظر بدن؟
با سرمایه دار که هر روز پولدارتر میشوند و خون مردم
مثل زالو میمکند ووووو؟؟؟؟
قیمت خودرو را شناور و واقعی کنید و پول آن را برای اشتغال و مسکن خرج کنید
زشت نیست برای حمایت از تولید داخل خودرو چهل درصد گران شود چون بقبه چیزها چهل درصد گران شدند
زشت اینه خودرو قیمت کارخانه در دسترس نباشد در نمایندگی ها ،،مسولان بیسواد
از فرغون سازان داخلی چند تا بهت حواله دادن که ملترو بهشون اینطور راحت فروختی؟
کدوم زیان انباشته؟
خودروهای داخلی در قیاس با خودروهای خارجی لگن و آهن پارهای بیشتر نیستن!
شماهارو اونجا نذاشتن که بر اساس فرمول خودروسازای خارجی قیمت گذاری کنید! شما اول باید کیفیت و امنیت و زیبایی و راحتی و مصرف سوخت و میزان آلایندگی و... لگنهای داخلیرو با خودروهای خارجی مقایسه کنید! و بعد بر اساس این مولفهها ، فرمول تعیین کنید و قیمت گذاری کنید!
از کدوم زیان و زیان انباشته حرف میزنید؟ اگر شخصی همین خودروهای شمارو ، قطعه به قطعه خودش از بازار آزاد بخره و خودش مونتاژ کنه ، قیمت تمام شدهش خیلی پایینتر از قیمت کارخانهای پارسالتون درمیاد! این وسط این مابهالتفاوت نجومیرو کی میخوره و چرا میخوره؟ چرا ملت فقیر مستضعفرو سلاخی میکنید؟
ملت چیکار کنن که فرغون سازان داخلی تعداد نیروی کارشون ده برابر استانداردهای جهانی و ده برابر نیازشون هست و اونجا گل پوچ بازی میکنن و واسه هم نوشابه باز میکنن؟ و واسه این میخان از هر فرغون دوسه برابر سود کنن و که هم حقوق نیروی مازادشونرو بدن هم زیر میزیهای شماها و مدیرانشونرو به حساب ملت پرداخت کنن!
شرم کنید! به خدا قسم اگر واردات خودرورو ۶ ماه آزاد کنن و همه بتونن خودرو وارد کنن ، با همون قیمتای پارسال شما ، از تورکیه و عراق و دوبی و کویت و قطر اونقدر خودرو به روز و باکیفیت وارد میکنن که دیگه کسی از شما فرغون به نام خودرو نمیخره!
شرم کنید و شرف داشته باشید و از این انحصاری که واستون ساختن بیش از این سو استفاده نکنید!
حقوق کارگر 8 ملیون چند سال باید کار کنه که بتونه خودرو بخره .
یک پیشنهاد هم دارم. این افراد را بردارید، تورم سقوط میکنه. اگه این کار را بکنید پیشنهادات دیگه هم دارم که تا چنین افرادی هستند به هیچ دردی نمیخورند.
آقای شجاعی کاملا درست است دخالتهای دستوری در قیمتها نتیجه مثبت نخواهد داشت. اما فراموش نکنید که شورای رقابت هم عقل کل جامعه برای حل معضل قیمت خودرو نیست. خود افکار شما تورم زا است.
قرار نیست همه سرمایه ها به سمت تولید خودرو سرازیر بشه
این چه استدلالی مسخره ای هست
نحوه مدیریت غلط و زیاده خواهی شرکت های خودرو باعث این افزایش قیمت ها هست
نه عوامل زیان ده
هیچ جای دنیا مردم ابتدا پول نمیدن بعد سه ماه دیگه خودرو بگیرن
البته در خوش بینانه ترین حالت
40درصد افزایشی که شما میگید زمانی خوبه که آنی خودرو تحویل بدید تا در بازار هیچ تاثیر نداشته باشه
الان با این اوصاف تا 70شاید بیشتر افزایش خرید خودرو پیش بینی میشه
مرد حسابی مردمو چی فرض کردی؟
عامل گرانی خودرو در بازار همین خودروسازان هستن بعد واسه ما دم از زیان ده بودن می زنی؟
نسازید ، نسازید ، نسازید
قیمت ماشین رفته به سمتی که مردم متوسط جامعه دستشون از خرید ماشین صفر کوتاه شده و برا خیلبها شده آرزو
مهلقااااا خانوووم.
صدها نفر نیروی سفارشی بی سواد را از شرکت های خودرو ساز دولتی بیرون کنید هزینه های شما کاهش پیدا میکن و اینطور به شعور مردم توهین نمیکنید
دخالت دستوری رو تموم کنید و بزارید خودرو با تعرفه ی پایین وارد بشه ، اونوقت مشخص میشه واقعیت بازار چیه و تولیدات بد کیفیت خودروسازهای داخلی چقدر ارزش داره
مردک واردات رو با تعرفی صفر باز کن اونوقت ببین کی گاری سوار میشه؟؟؟
زیان دهی شما نه از قیمت نیست برو یک کم فکر کن تا دلیلش رو بدونی
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
پراید ۲۰ میلیونیو الان به این قیمت رسوندید هنوز تو ضررید!!!!!
اگه قرار داشتید افزایش قیمت بدید مرحله به مرحله اجرا میکردید که فشار به مردم و خریدار واقعی نیاد
شما اگه کشف کننده قیمت هستید پس بهتره مشتری واقعی رو هم کشف میکردید ، انگار توی ایران نیستید و خبر ندارید که برای خرید ارزان ترین ماشین کشور مردم دارن ۳۰۰ میلیون وام میگیرن که قسطش میشه ۱۰ میلیون و اون کسی که نداره باید چکار کنه
خود اعضای شورای رقابت ماشین هاشون چیه، حمایت از تولید بدون در نظر گرفتن توان خریدار چطوری ممکنه
اونایی که پول داشتن خریدن و فروختن و سودهای میلیونی و میلیاردی کردن
دو سال توی قرعه کشی شرکت کردیم با خانواده هیچ چیزی گیرمون نیومد، از کجا بیاریم بخریم از چی بزنیم
تمام افرادی که خودرو نیاز نداشتن توی لاتاری شرکت کردن تا ماشین قدیمی رو عوض کنن یا هم به اسم فامیلشون ماشین خریدن و فروختن
به جرات میگم ۹۰ درصد اینهایی که توی این ۳ سال ماشین گیرشون اومد توی لاتاری های خودرو اصلا به این ماشین ها نیاز نداشتند
شورای رقابت با مردم مستضعف بزارید اسمتون رو
برید ببینید ژاپن چکار کرده
دارین با چی رقابت میکنین
پس آقای شورای رقابت بگو حقوق ما را هم ۴۰ درصد حداقل ببرن بالا بتونیم محصول تولید شده را بخریم یه وقت تورم ایجاد نشه
اینجوری باز مرفهین جامعه که خودتم جزءشونی می تونن خرید خودرو انجام بدن که
آخه کدوم کارمند و کارگری همین آشغالای تولید داخل را قدرت خرید داره
بابا افزایش بده حداکثر ۱۰ درصد، چه خبرته
حالا ببینم نظر من منتشر میشه یا نه
درود بر شعور معاون اول ریاست جمهوری جناب آقای مخبر بزرگوار که حداقل در این برهه مشکلات جامعه. را لمس کرده با بیان صریح و منطقی دفاعیه را داشتند ولی در امتداد متاسفم برای تصمیم شورای رقابت ونیز وزارت صمت که از مافیای خودرو حمایت میکنند سوالات اینجانب
الف. مگر خودرو ساز ها چقدر مبخواهند خون مردم را توشیشه کرده وهر روز به نوعی قیمت ها را بالا ببرند مگر تو طرح جوانی مادران واقعا کسی که ماشین داره بخاطر دو تا فرزند خودرو دوم را هم می تونه بگیره و در انتها با قیمت گزاف روانه بازار کرده و اکثرا بفروش می رانند واین عمل و سیاست تورم زا نیست واین همه خودرو تو بنگاه های معاملاتی یا سایت های مثل دیوار وامثالهم اشباع نشده است اینکه اقایان شورارقابت نظر میده که خودرو ساز نمیتونه خودرو به موقع تولید کنه وورشکست میشه پس ترافیک جاده ها و مدخل خیابان های تمامی شهرها نشان گر کمبود خودرو است یا انبوه تولید آیا گران کردن خودرو ضربه مهلکی به پیکر جامعه نیست آیا گران شدن قیمت خودرو نتیجه معکوس نیست آن با گران شدن ، نتیجتا هزینه هر نقلیه با افزایش نرخ بیمه اتومبیل نسبت به قیمت ان مواجه نخواهد شدآیا قطعات مصرفی آن هم در قطعه فروش با قیمت فعلی ثابت خواهد ماند وآیا خدمات خودرویی با نرخ های الان و ارایه خدمات مربوطه هر خودرو تغییر قیمت نخواهند داشت آیا نظارت کلی بر بازار معاملاتی بنگاه داران در شهرهای مختلف ایران وجود دارد که قیمت خودرو در یک بازه زمانی تثبیت گردد و دیگر افزایش سود نداشته باشد
پس این همه تلاش شورا حمایت از مافیای خودرو وضربه به پیکره جامعه نشانگر چیست که دم از تعطیلی کارخانه را میزند آیا قیمتها خودرو در مقایسه منطقه ای و جهانی واستانداردها با قیمت دلار ا محاسبه شده یعنی رز مبادله ای در یک سطح وردیف است نه آقا مثلاً قیمت خودرو ریسپکت در کشور چین با قیمت ارز مبادله 560میلیون تومان هست ولی در ایران 737مبلیون به مردم عرضه میشود پس نرخ کارخانه ایران گران تر از خود کشور مبدا سازنده آن است
اگر شورای رقابت سیاست داشت قیمت خودروها سر به فلک نمی کشید
درست ترین کار برکناری اعضای شورای رقابت است بخصوص شجاعی
کجای دنیا این قیمت ها برای خودرو اعلام می شود
امسال سال مهار تورم است نه ایجاد تورم!
نیاز به یک حکم حکومتی صد در صد احساس می شود
این طرز صحبت و تضعیف دولت اصلا درست نیست!
مهار افزایش قیمت خودرو فقط با عدم اجازه به خودرو سازان امکان پذیر است
یک عده رانت و دلالی و ... براشون سود آور است!
از سال ۹۶ یکسره به خودرو سازان اجازه داده شد افزایش قیمت داشته باشند چی تغییر کرد؟!
دوران جنگ یکسری منافق خود فروخته با تصمیمات کلیدی و حساس که به نفعشان نبود مخالف بودند ولی رشادت های آدم هایی که الان به خاطر آنها امنیت دادیم دست صدام کوتاه کرد
لازم نیست در تصمیمات لازم و ضروری همه راضی کرد بالاخره یکسری ... مخالفند
دیدن قیمت بازار آزاد رو نمی تونند بیارن پایین گفتند خوب قیمت دولتی رو به قیمت آزاد نزدیک می کنیم. خ خ خ خ خ خ خ
به قول احمدی نژاد کیلویی چند!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟