سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه تظاهرات دانشجویان دانشگاه سوربن فرانسه+ فیلم

دانشجویان دانشگاه سوربن فرانسه در اعتراض به بن بست مذاکرات توقف طرح اصلاحات با دیگر تظاهرات کردند.

دانشجویان دانشگاه سوربن فرانسه در یازدهمین روز تظاهرات علیه به بن بست رسیدن مذاکرات برای متوقف کردن طرح اصلاحات بازنشستگی، ورودی این دانشگاه را با سطل زباله بستند.

معترضان فرانسوی روز پنجشنبه بار دیگر با برپایی تظاهرات و اعتصاب سراسری انتقاد خود را به طرح اصلاحات بازنشستگی دولت امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور اعلام کردند. این تظاهرات پس از به بن بست رسیدن مذاکرات اخیر اتحادیه‌های کارگری و دولت فرانسه برگزار شد. دانشجویان خشمگین با بستن ورودی دانشگاه سوربن خواهان عقب نشینی دولت از طرح افزایش سن بازنشستگی هستند. نشانه‌ها حاکی است جنبش اعتراضی علیه اصلاحات بازنشستگی در فرانسه که دو ماه و نیم در جریان بوده است، حالا در حال فروکش یافتن نسبی است و به این دلیل اتحادیه‌های کارگری در فرانسه امیدوارند در یازدهمین دور از اعتصابات سراسری که از ژانویه گذشته تاکنون ادامه داشته، بتوانند مشارکت حداکثری معترضان را در ادامه اعتراض‌ها به دست آورند.

مکرون که در حال حاضر در سفر سه روزه در چین به سر می‌برد، با بزرگترین چالش در دومین دور ریاست جمهوری اش مواجه شده است. اصلاحات بازنشستگی که بر اساس آن حداقل سن بازنشستگی کارگران و کارمندان از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد مورد اعتراض شدید مردم قرار گرفته و آن‌ها می‌خواهند تا لغو کامل این اصلاحات در خیابان‌ها به اعتراضات خود ادامه دهند.

لورنت برگر رئیس اتحادیه مرکزی CFDT گفت ما خواهان لغو کامل اصلاحات بازنشستگی (دولت مکرون) هستیم.

پلیس فرانسه پیش بینی کرد در تظاهرات گسترده و سراسری پنجشنبه، بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار معترض در خیابان‌ها حضور یابند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.