سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خروج ۱۰ تن گوشت مرغ غیربهداشتی از چرخه مصرف در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیرقابل مصرف در کشتارگاه‌های طیور استان از چرخه مصرف خارج شده است.

محمد اسدی با اشاره به طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این طرح با توان عملیاتی ۲۶ گروه ثابت و سیار از کارمندان دامپزشکی چهارمحال و بختیاری به منظور نظارت بر بهداشت و سلامت فراورده‌های خام دامی در مراکز تولید، عرضه و نگه‌داری این مواد از ۱۳ اسفندماه پارسال در استان همزمان با سراسر کشور آغاز شده و تا عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

وی افزود: بازرسان فراورده‌های خام دامی این اداره کل در ۱۰ شهرستان و ستاد مرکزی از آغاز این طرح تا ۱۴ فروردین ماه از کشتار ۲۰ هزار و ۳۰۶ رأس انواع دام شامل گاو، گوساله و گوسفند به وزن تقریبی بیش از ۵۷۷ تُن را در کشتارگاه‌های سطح استان بازدید و سلامت این لاشه‌ها را تأیید کرده‌اند.

اسدی اضافه کرد: بیش از یک‌هزار و ۶۵۰ کیلوگرم گوشت و آلایش خوراکی غیرقابل مصرف نیز در این مدت از کشتارگاه‌های دامی استان ضبط و معدوم شده است.


بیشتر بخوانید


وی با اشاره به وجود سه کشتارگاه صنعتی طیور در استان، اظهار داشت: در این مدت در کشتارگاه‌های طیور نیز بیش از ۸۹۰ هزار قطعه مرغ به وزن تقریبی بیش از یک میلیون و ۹۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم کشتار و گوشت آن استحصال شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.

اسدی گفت: بیش از ۱۰ هزار و ۶۰۰ کیلوگرم گوشت مرغ غیرقابل مصرف در این مدت در کشتارگاه‌های طیور استان از چرخه مصرف خارج شده است.

وی تصریح کرد: در طول مدت اجرای این طرح پنج هزار و ۴۵۸ بازدید از مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی شامل قصابی، مرغ و ماهی‌فروشی، رستوران و... انجام شده است که بر این اساس یک‌هزار و ۸۷۱ کیلوگرم انواع فراورده‌های خام دامی غیرقابل مصرف نیز معدوم شده است.

اسدی بیان داشت: در راستای برخورد با متخلفین حوزه عرضه فراورده‌های خام دامی ۳۵ فقره پرونده در محاکم قضایی برای افراد متخلف گشوده شده و در حال طی کردن روند قضایی است.

وی ادامه داد: روند نظارت بر بهداشت و سلامت فراورده‌های خام دامی از وظایف اصلی دامپزشکی است که در طول سال توسط بازرسان این اداره کل انجام می‌شود و این طرح به صورت یکپارچه به منظور نظارت بیشتر بر تولید و عرضه مواد پروتئینی در ایام خاص مانند نوروز و ماه مبارک رمضان صورت می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.