سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ۲ هزار حلقه چاه عمیق درگلستان به کنتور هوشمند حجمی

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از تجهیز ۲ هزار حلقه چاه عمیق درگلستان به کنتور هوشمند حجمی خبر داد.

حسینی شامگاه چهارشنبه ۱۶ فروردین در دیدار با رئیس دادگستری گلستان گفت: درشش ماه ابتدای سال آبی جاری حدود ۳۷ درصد کاهش بارش را نسبت به گذشته شاهد هستیم ودما نیز طی همین مدت نزدیک به یک درجه نسبت به بلند مدت افزایش داشته است.

او با تشریح وضعیت منابع آبی استان گفت: حدود ۶ درصد سد‌های استان آب دارند و در بخش آب زیرزمینی در سفره‌های کم عمق ۳۰۰ میلیون متر مکعب و در سفره‌های عمیق ۹۰ میلیون متر مکعب کسری مخزن وجود دارد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان از پشتیبانی و حمایت دست اندرکاران قضایی استان در اجرای بهتر طرح‌های منابع آبی در سال گذشته تشکر کرد و افزود: امسال نیز برای حفاظت از منابع آبی و با حمایت دستگاه قضائی و سایر نهاد‌ها و طی یک برنامه منظم بنا داریم نسبت به انسداد یک هزار چاه غیر مجاز اقدام کنیم که البته اجرای این طرح منوط به همکاری همه نهاد‌ها به ویژه دستگاه قضائی در استان است.

 حسینی گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ حلقه چاه عمیق در شعاع یکهزار متری چاه‌های شرب استان وجود دارد که ۱۲۰۰ حلقه آن‌ها کنتور دار شده و از برنامه‌های امسال ما کنتور دار کردن ۲ هزار حلقه دیگر این چاه‌ها است که این برنامه از انتهای سال ۱۴۰۱ آغاز شده است .

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان در ادامه با اشاره به اجرای طرح‌های توسعه منابع آبی استان افزود: شرکت آب منطقه‌ای در سال گذشته در امر طرح‌های آبرسانی به برخی شهر‌های استان بویژه گرگان تلاش‌های زیادی کرد که نتیجه آن در تابستان گذشته ملموس بود و این تلاش‌ها ادامه دارد.

در ادامه این دیدار حیدر آسیابی رئیس کل دادگستری استان گلستان هم گفت:  آب از مصادیق انفال است و جلسات شورای حفظ حقوق بیت المال نیز به موضوع صیانت از منابع آبی توجه ویژه‌ای صورت گرفته است و تخریب آب بندان‌های غیر مجاز نیز از مصوبات همین شورا بوده است.

آسیابی افزود: باید از آب منطقه‌ای استان حمایت بشود تا بتواند ماموریت‌های خود را در صیانت از منابع آبی استان با موفقیت به سرانجام برساند.

وی بیان کرد: سال گذشته در رفع تجاوز از حریم و بستر رودخانه و تخریب آب بندان‌های غیرمجاز اقدامات مناسبی انجام شد و در سال جاری نیز این آمادگی برای حمایت‌های بیشتر وجود دارد و برای تسریع در اقدامات قضائی در بخش حقوقی قضات بیشتری به شرکت معرفی میکنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.