سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تجهیز ۸۸۱ هکتار از اراضی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۸۸۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی کشاورزی استان سال گذشته به سامانه نوین آبیاری مجهز شدند.

محمد حسین عطایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در اولین نشست ستاد هماهنگی سامانه نوین آبیاری در سال جدید گفت:۸۸۱ هکتار از اراضی زراعی و باغی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شد که این میزان اراضی مجهز شده به سامانه نوین آبیاری در قالب ۵۳ طرح اجرا شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۲ هزار و ۸۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی این استان برای تجهیز به سامانه نوین آبیاری در دست اجرا است که میانگین پیشرفت فیزیکی آن‌ها بیش از ۶۰ درصد است.

عطایی خاطر نشان کرد: اجرای طرح‌های سامانه نوین آبیاری در اراضی کشاورزی باعث کاهش تلفات آب در اراضی کشاورزی و باغی، افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی، کاهش مصرف آب و رعایت الگوی مصرف می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه به اهمیت اجرای طرح‌های عمومی آبیاری در سطح شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: اخلال در اجرای طرح‌های عمومی اخلال در نظام تولید است بنابراین مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه بایستی افرادی را که در روند بهره برداری این طرح‌های مشکلاتی ایجاد می‌کنند معرفی کنند.

عطایی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌ها و تجدید نظر در خصوص نحوه توسعه طرح‌های عمومی و دفتر مشترک آب مباحث مهمی است که استان قزوین همواره پیشرو در سطح کشور بوده که بایستی از پتانسیل خوب و مستعد استان برای اجرای طرح‌های مهم بهره برد.

عطایی بر روان سازی و تسهیل در اجرای طرح‌های نیمه تمام سامانه‌های نوین آبیاری تاکید کرد.

وی به مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه تاکید کرد که مشابه جلسات ستاد هماهنگی سامانه‌های نوین آبیاری در سطح شهرستان‌ها به صورت هفتگی برگزار کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.