سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار کرمان:

از طرح‌های سازمان اوقاف برای سرمایه‌گذاری حمایت می‌کنیم

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: از طرح‌های پیشنهادی سازمان اوقاف برای سرمایه‌گذاری و توسعه استان حمایت می‌کنیم.

 صبح امروز ۱۶ فروردین ماه معاون اداری مالی سازمان اوقاف کشور به همراه حجت‌الاسلام علی جلالی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان و هیات همراه با محمد‌مهدی فداکار استاندار کرمان دیدار و گفتگو کردند.

استاندار کرمان در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان گفت: از طرح‌های پیشنهادی سازمان اوقاف برای سرمایه‌گذاری و توسعه استان حمایت می‌کنیم.

محمد‌مهدی فداکار با بیان اینکه بخشی از اموال ظرفیت تبدیل به احسن را دارند، بیان کرد: استان کرمان دارای ظرفیت بالایی از زمین‌هایی است که می‌توان برای سرمایه‌گذاری و توسعه به نفع استان استفاده کرد و از این کار حمایت خواهیم کرد.

استاندار موضوع تأمین زمین پروژه‌ها در بعضی از مناطق استان را مهم دانست و گفت: زمین‌های تجاری و یا بلااستفاده تعیین تکلیف شود که برای کار‌های تولیدی مورد نیاز استان بتوان استفاده کرد.

فداکار در خصوص طرح کاور نانو ضد‌سرمازدگی درختان میوه با اشاره به موقعیت جغرافیایی استان گفت: تمام محصولات شما‌ل و جنوب استان صادراتی هستند، لذا پرتو‌دهی و نگهداری این محصولات و ماندگاری آن‌ها خیلی اهمیت دارد و از این طرح حمایت می‌کنیم.

استاندار کرمان همچنین با اشاره به اینکه استان جزو مناطق برتر کشور به لحاظ بحث انرژی خورشیدی است، گفت: استان کرمان از میانگین کشوری بالاتر است و شهرک انرژی‌های خورشیدی در حال آماده‌سازی است و این ظرفیت یک درآمد و سرمایه‌گذاری خوبی برای کمک به انرژی استان و کشور به شمار می‌رود.

فداکار همچنین برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های سازمان اوقاف در استفاده از پتانسیل‌های استان تاکید کرد.

معاون سازمان اوقاف کشور نیز در این دیدار گفت: حفظ و نگهداری، اجرای نیت واقف و توسعه موقوفات، سه وظیفه مهم این سازمان است.

علیرضا هوشیار در ادامه گفت: در بخش توسعه دانش‌بنیان، پرتودهی، استفاده از فضای باز امامزاده‌ها برای راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خورشیدی برای کمک به روشنایی برق کشور و همچنین تولید کاور ضدسرمازدگی درختان میوه صورت گرفته است.

وی همچنین بحث نهضت ملی و رفع مشکل مسکن و معیشت مردم را که دغدغه رهبر بوده از جمله مهمترین کار‌های اوقاف دانست.

در ادامه جلسه در خصوص بحث مولد‌سازی و بهینه‌سازی املاک و مسکن و استفاده از زمین‌های بلااستفاده و یا زمین‌های تجاری و تبدیل آن‌ها به سرمایه‌های تولیدی و طرح‌های ملی کشوری بحث و گفتگو شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.