سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز مرحله دوم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی پروژه‌های نفت و گاز

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از آغاز مرحله دوم ثبت‌نام دوره‌های آموزشی پروژه‌های نفت و گاز در سال جاری خبر داد و گفت : مرحله اول این دوره آموزشی که آبان ماه گذشته آغاز شدهمچنان در حال اجراست.

عزیز نوری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گفت : طرح در راستای اجرای تفاهم نامه سه جانبه کشوری بین سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، وزارت نفت و استانداری کرمانشاه انجام می‌شود.

به گفته وی رشته‌های جوشکاری برق، جوشکاری آرگون، جوشکاری آلیاژ‌های آهنی و غیرآهنی، لوله کش صنعتی، برق کار صنعتی، ابزار دقیق و ماشین آلات مکانیکی و نصب آنها؛ از جمله حرفه‌های قابل ثبت نام است.

وی تاکید کرد: این طرح صرفا شامل نیرو‌های بومی استان بین رده سنی ۲۰ تا ۴۰ سال خواهد بود و تمام شرایط و ضوابط حضور در دوره‌ها نیز در سامانه https://maharat-kr.ir قابل مشاهده است و متقاضیان حائز شرایط پس از ثبت نام و تأیید مدارک می‌توانند در دوره‌ها شرکت کنند.

آنچنان که مدیرکل فنی حرفه‌ای استان کرمانشاه گفت: مرحله اول آموزش‌ها از ۱۵ آبان ماه سال گذشته در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای شهر‌های اسلام آباد غرب، صحنه، کرمانشاه، سنقر و روانسر آغاز شده است و میانگین مدت زمان برگزاری این دوره‌ها نیز چهار ماه خواهد بود.

نوری هدف کلی این برنامه را آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: این دوره‌ها در شهرستان‌هایی که پروژه‌های نفت و گاز در آنجا اجرا می‌شود، برگزار می‌شود و هدف آن نیز استفاده از نیرو‌های ماهر بومی ساکن در محل راه اندازی‌های پروژه‌های نفت و گاز است.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط جسمی کار در پتروشیمی‌ها برگزاری این دوره‌ها مخصوص آقایان است.

نوری افزود: اعتبار این طرح را وزارت نفت تامین می‌کند، ضمن اینکه این اداره کل وسایل پذیرایی و اسکان متقاضیان را فراهم می‌کند و همه آن‌ها در اولویت جذب در این پروژه‌ها خواهند بود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.