سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در معاملات امروز ۶۸۷ میلیارد تومان نقدینگی افراد حقیقی به بازار سرمایه تزریق شد

کارشناس بازار سرمایه گفت: امروز ۱۶ فروردین سرانه خرید افراد حقیقی ۲۸ میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی ۲۶ میلیون تومان بود.

آقای محمد غفوری گفت: امروز شاخص کل بورس شاهد رشد بیش از ۱۸ هزار واحدی بود و شاخص کل هم وزن نیز رشد بیش از ۱۳ هزار واحدی را تجربه کرد که با توجه به درصد‌های ثبت شده نشان داده می‌شود اقبال سهامداران بیشتر به سمت سهام متوسط بوده است.

به گفته او، حجم معاملات امروز بازار سرمایه مناسب بود به طوری که ۲۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون برگه سهم دست به دست شد، اما ارزش معاملات نسبت به روز کاری گذشته کمتر بود امروز سرانه خرید افراد حقیقی ۲۸ میلیون تومان و سرانه فروش افراد حقیقی ۲۶ میلیون تومان بود.

غفوری افرود: در نهات ۶۸۷ میلیارد تومان امروز بازار سرمایه شاهد ورود نقدینگی افراد حقیقی بود وضعیت کلی بازار به این شکل بود که در مجموع ۸۷ درصد بازار در بازده مثبت و ۱۳ درصد در محدوده منفی معامله شدند.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در کل امروز ۶۴۹ نماد مثبت و تنها حدود ۹۳ نماد منفی را در بازار شاهد بودیم همچنین امروز بیشترین میزان ورود پول حقیقی به سوی صنعت گروه بانکی بوده است.

اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲
او در خصوص اخبار اثر گذار بر روند بازار امروز گفت: گرچه شاخص کل بورس مبنای دقیقی برای عملکرد بازار سرمایه نیست، اما عبور از سقف تاریخی مرداد سال ۹۹ بسیار برای ادامه حرکت بازار از لحاظ خبری موثر است علاوه بر این امروز اولین عرضه اولیه سال ۱۴۰۲ را در بازار شاهد بودیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.