سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فراخوان مهرواره ادبی آیینی روشنای اندیشه

کانون پرورش فکری گیلان فراخوان استانی مهرواره ادبی آیینی «روشنای اندیشه» را منتشر کرد.

روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان اعلام کرد: فراخوان استانی مهرواره ادبی آیینی «روشنای اندیشه» در آستانه سالگرد شهادت استاد شهید مرتضی مطهری، روز و هفته نکوداشت مقام معلم و مربی انتشار یافته است.

ترویج مفاهیم دینی و پیام‌های قرآنی در حوزه تعلیم و تربیت، تعالی شناخت ادبیات دینی و ارزش‌گذاری به آثار معلمان و مربیان در بخش شعر و داستان آیینی و ملی، پرورش استعداد‌های ادبی کودکان و نوجوانان و بازشناسی ادبی، از جمله اهداف انتشار این مهرواره به شمار می‌رود.

جایگاه معلم و مربی در قرآن کریم، احادیث نبوی و فاطمی، تأثیر تکریم مقام معلم و مربی در ترویج ارزش‌های دینی، اخلاقی و ملی و تبیین نقش معلم و مربی در ذوق و پرورش اندیشه مخاطب نیز از محور‌های موضوعی مهرواره «روشنای اندیشه» است که با همراهی دانش‌آموزان و بزرگسالان (مربیان، معلمان، مدرسان و اساتید دانشگاه) برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان دانش‌آموزان ۷ تا ۱۵ سال با ارسال متن ادبی و دست‌نوشته خلاق و دانش‌آموزان گروه سنی بالای ۱۵ سال با خلق آثاری در حوزه شعر و داستان در این حرکت فرهنگی - ادبی شرکت خواهند‌کرد و گروه سنی بزرگسال نیز می‌توانند آثار اشعار و داستان‌های خود را به زبان فارسی و در صورت تمایل ۲ یا چند‌زبانه با ترجمه فارسی به دبیرخانه مهرواره ارسال کنند.

مهلت ارسال آثار ۱۰ اردیبهشت ماه است و علاقه‌مندان می‌توانند با ارسال حداکثر ۳ اثر در هر بخش و ذکر مشخصات کامل نسبت به ارسال آثار به مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان یا از طریق صندوق پستی ۳۱۸۱ اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.