سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد سونوگرافی سرپایی در پلی‌کلینیک علوم‌پزشکی شاهرود راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود از راه‌اندازی واحد سونوگرافی سرپایی در پلی‌کلینیک تخصصی این دانشگاه خبر داد و گفت: این مرکز آمادگی انجام روزانه ۴۰ نفر سونوگرافی را دارد.

شیبانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، ضمن بیان اینکه واحد سونوگرافی سرپایی در پلی‌کلینیک تخصصی و فوق‌تخصصی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از امروز پانزدهم فروردین راه‌اندازی شده است، ابراز داشت: هدف از راه‌اندازی این مرکز با تعرفه دولتی کمک و حمایت از اقشار کم‌درآمد جامعه است.

وی ضمن بیان اینکه این مرکز آمادگی پذیرش چهل نفر به‌صورت روزانه را برای انجام سونوگرافی دارد، افزود: نوبت‌دهی برای متقاضیان و بیماران از طریق سامانه اینترنتی ۳۱۲۵ و اپلیکیشن P۲۴ امکان‌پذیر خواهد بود.

شیبانی با بیان اینکه چهار نوع سونوگرافی کبد و شکم، پستان، دوران بارداری و رحم و ضمائم در این مرکز انجام می‌شود، ابراز داشت: بیماران باید توصیه‌های پزشکی قبل از انجام سونوگرافی را به‌دقت رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ادامه تصریح کرد: در سونوگرافی کبد و شکم بیمار حداقل باید شش الی هشت ساعت ناشتا باشد برای انجام سونوگرافی پستان نیز همراه‌داشتن آزمایش ماموگرافی الزامی است و مادران باردار باید سونوگرافی‌های قبلی و مدارک پزشکی خود را همراه داشته باشند و برای سونوگرافی رحم و پروستات و لگن بیمار باید آب و مایعات زیاد بنوشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.