سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رشد ۵۰ درصدی بازدید از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی چناران

فرماندار شهرستان چناران گفت: در تعطیلات نوروزی امسال بیش از ۹۵ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری و تاریخی این شهرستان بازدید داشته‌اند که این تعداد در مقایسه با پارسال ۵۰ درصد رشد داشته است.

محسن مه‌آبادی خاطرنشان کرد: از ۲۵ اسفند سال گذشته تا پایان روز ۱۳ فروردین‌ ماه ۱۴۰۲، تعداد ۹۵ هزار مسافر و گردشگر از بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری شهرستان چناران بازدید کردند.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان چناران عنوان کرد: طی این مدت ۱۰ واحد اقامتی در شهرستان با ظرفیت بیش از ۴۵۰ نفر پذیرای مسافران بودند. همچنین از ۹۵ هزار مسافران بیش از ۱۰ هزار نفر نیز در چناران اقامت بین یک تا ۲ روز را داشته‌اند.

وی ادامه داد: برج تاریخی، حمام تاریخی و مسجد تاریخی رادکان، بند تاریخی اخلمد روستاهای گردشگری اخلمد، امامزاده عبدالله رادکان، طبیعت گردشگری بقمچ و... از جمله ابنیه‌های تاریخی بود که به ترتیب در این ایام بیشترین بازدیدکننده را داشته‌اند.

مه‌آبادی با بیان اینکه همزمان با آغاز سال جدید و بهار طبیعت پنج ایستگاه استقبال از مسافران نوروزی در مبادی ورودی شهرستان چناران و بخش سیدآباد از سمت شهرستان قوچان راه‌اندازی شد، تصریح کرد: برپایی جشن نوروزگاه در دوم فروردین‌ ماه در برج تاریخی رادکان و افتتاح ایستگاه استقبال از زائر در پارک زائر چناران یکی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های روزهای ابتدایی تعطیلات نوروزی در این شهرستان بود.

فرماندار شهرستان چناران افزود: مسیر چناران مشهد یکی از مهم‌ترین مسیرهای تردد گردشگر از مسیر شمال به مشهد است.

محمد طاهریان مقدم، مسئول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی و شهرستان چناران، در همین خصوص گفت: در این شهرستان ۱۲۰ اثر طبیعی شناسایی شده و ۱۸ اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.