سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تغییر فاز ضدانقلابی‌ها از پمپاژ غم به ترویج رقص

رسانه‌هایی که چندماه سعی کردند فضای داخل کشور را سرد و غم‌آلود کنند حالا به گونه‌ای چرخش نشان دادند که تشخیص آن‌ها از شبکه‌های پخش رقص به راحتی ممکن نیست.

سال گذشته رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان و دنباله‌رو‌های داخلی تمام تلاش خود را در یک جنگ شناختی تمام عیار به کار گرفتند. از افزایش تحریم‌ها سیاسی و فشار اقتصادی، دخالت‌های کشور‌های غربی گرفته تا گردهمایی و شو‌های اپوزیسیون‌های هفت خط و به کارگیری سلبریتی‌های وطن‌فروش و همکاری شبکه‌های اجتماعی و تشویق به حمله به ماموران و آسیب به اموال عمومی.

افزایش فشار‌ها به مردم ایران توسط شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان سربازان آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی در سال گذشته به حدی بود که حتی اجازه شادی گل از بازیکنان فوتبال، اجرای کنسرت را از خوانندگان، ایفای نقش از بازیگران طنز و استقبال از مسئولان و در یک جمله زندگی عادی و معمولی را از مردم گرفتند. این افراد حضور بازیکنان تیم ملی در جام جهانی فوتبال، حضور کشتی گیران در رقابت‌های جهانی و حضور بازیگران در جشنواره فیلم فجر را هم بر نتابیدند و به آن حمله کردند.

این جریان مدعی آزادی بیان و احترام به عقاید مختلف، بار‌ها با حمله به افراد داخل کشور کاری کردند که مردم به دلیل اقدامات روزمره خود نیز از آن‌ها عذرخواهی کنند و از کارهایشان پشیمان باشند.

البته این تظاهر به ناراحت و غمگین بودن و تجویز آن برای مردم ایران بود وگرنه این جریان افراد و جریان وابسته به آن در باطن هم زندگی عادی خودشان را داشتند و هم از شادی خود کم نکردند. مصداق این اتفاقات احسان کرمی مجری فراری اس که در زمان ریزش متروپل معتقد بود نباید حتی نماهنگ سلام فرمانده را خواند، چون مردم ناراحتند، اما همان زمان عکس و فیلم او برزو ارجمند در عروسی ساسی مانکن منتشر شد و وی را رسوا کرد.

حمید فرخ نژاد هم که به خارج از کشور هم که ادای همدردی با می‌آورد زمانی از ایران فرار کرد که پول ایفای نقشش در نقش یک مامور امنیتی را دریافت کرد و سپس به خارج رفت و از آن جا خواستار مبارزه مردم داخل ایران شد! یا وقتی که هیچ فیلمی در جشنواره فجر امسال نداشت گفت که این جشنواره را تحریم می‌کند.

البته مردم جایگاه خودشان را از نگاه این سلبریتی خوب به یاد دارند، زمانی که چندسال پیش در زمان بالارفتن دلار گفته بود: «می‌خواهم ۸۰ میلیون ایرانی نباشند اگر خم به چشم فرزندم بیاید!». مردم تا پیش از این فکر می‌کردند که نظرات وی به دلیل همدردی با آن‌ها است، اما بعد متوجه شدند پست‌های انتقادی او به دلیل تامین مخارج فرزندش در خارج از کشور بوده است.

حالا پس از چندماه القای ناامیدی و یاس آفرینی، این شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی زبان شروع به انتشار فیلم‌های از رقص‌های خیابانی کردند و نشان دادند که نمی‌توانند بیشتر از چند ماه حالت ناراحتی به خود بگیرند. جالب اینجاست که برای توجیه این رقاصی، رقص دختران اکباتان را بهانه کرده اند.

از سوی دیگر ولع این رسانه‌ها در انتشار این کلیپ‌های رقص به گونه‌ای است که فراموش کرده اند این شبکه ها، خبری هستند و نه شوی رقص.

همچنین مرور سطحی پیج‌های شبکه‌های اجتماعی این رسانه‌ها هم به وضوح نشان می‌دهد که هدف اصلی این جریان «حجاب» نیست و آن‌ها به دنبال ترویج فساد و اباحه گری در سطح جامعه هستند.

منبع : فارس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۸
در انتظار بررسی: ۰
غفار
۲۳:۵۶ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
جنون گرفتن جنون شیطان
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
کمی در ذهنم مدتیست کلنجار میروم چون زیاد روی خانم‌ها برنامه ریخته بودند خصوصاً روی پوشاک، رنگ و غیر
و بعد از رخ دادن این وقایع متوجه شدم که می‌خواهند ایران را آندلوس بکنند و بعد حمله بسیار وحشتناکی به ایران بکنند ولی ما نخواهیم گذاشت خصوصاً بانوان با حیا و با عفت خط و زندگی و آینده بین مملکتم
ناشناس
۲۱:۳۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
دشمن و ضد انقلاب خوب ما رو نمیخوان. همه اشون دنبال منافع شخصی و پول گرفتن از کشورهای دشمن هستن به بهانه سیاه نمایی ایران.
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
البته ضربه و خسارتی که دشمن در لباس دوست از داخل به دین و اعتقادات و فرهنگ کشور میزند بسیار بسیار بسیار سخت تر و نتیجه بخش تر از تبلیغات و ضربات دشمن از خارج کشوره... افرادی که با جای گرفتن در جایگاههای با نفوذ و قدرت بالا و ظاهر انقلابی و حتی دینی و ... ولی عمل و فعالیتشون برعکس بر علیه دین و فرهنگ و اعتقادات داره ذره ذره افکار و اعتقادات رو میخوره و سست میکنه تا مرحله نابودی.... فکر کنید منه به ظاهر مثبت با امکانات و قدرتی که در اختیار دارم ولی پشت پرده دست در دست دشمنان دین و فرهنگ و انقلاب دارم چه ضرباتی بر باورها و اعتقادات مخصوصا مخصوصا جوانها که دارای احساساتی ظریف و ضربه پذیر هستند و مثل یه نهال تازه میخواهند رشد کنند و شکل بگیرند... فرق نمی کنه هدف جوانان مرفه و خانواده پولدار باشند یا از اقشار ضعیف و کم بضاعت.. برای هر دسته نسخه های خاص خودشان را میپیچند... تاریخ نشان داده همیشه دشمنان از راه نفوذ بیشترین پیروزیها را بدست میاورند تا از راه مبارزه آشکار و رودر رو..و این مهم را همیشه رهبر عزیز و بزرگ هشدار دادند و به آن تاکید داشتند...ولی متاسفانه طی سالهای اخیر دشمنان نفوذ خیلی در جایگاههای مختلف قدرت گرفتند و اگر زودتر فکری بحال این مهم نشه عواقب آن جبران ناپذیر خواهد بود.. چرا که همیشه خراب کردن و از بین بردن ساده ولی ساختن و آباد کردن بسیار سخت خواهد بو د چه در مورد خرابی و ساخت یک ساختمان باشه و چه در مورد خراب کردن و ساختن اعتقادات و فرهنگ دینی یک جوان باشه... خداوند خودش کمک کنه دشمنان دین و انقلاب نابود و رسوا بشن
ناشناس
۱۰:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
کشور عجیبی داریم
دختران باحجاب و باحیا و مومن و دختران فاحشه برابرن
هردو مهریه و نفقه و اجرت المثل دارن.درصورتی که مهریه به فاحشه و دختران که به اسلام اعتقاد ندارن تعلق نمیگیره
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
هردرختی کلی میوه با خاصیت میده ودر هر درختی چند میوه کرمو وجود دارد کشور ما هم مانند درختی است که کلی انسان با شرف وسالم دارد چند تا هم کرمو چیه در خت با چند میوه ناسالم فاسد نمیشود به شرطی که نا سالم ها را جدا کنیم واز درخت مراقبت کنیم
ناشناس
۰۰:۵۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
سلام، این جماعت نادان و دهن بین احمق مثل عروسک خمیه شب بازی هستند .
ناشناس
۰۰:۰۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
بسم الله الرحمن الرحیم
الم تر کیف ربک باصحاب الفیل
الم یجعل کیدهم فی تضلیل
وارسل علیهم طیراً ابابیل
ترمیهم بحجارة من سجیل
فجعلهم کعصف مأکول.
.
.
ناشناس
۲۱:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
لعنت بر وطن فروشان و خائنین و دین ستیزان و عوامل محرک داخلی و خارجی اونها
ناشناس
۰۷:۲۲ ۱۸ فروردين ۱۴۰۲
این صفات در بسیاری از مسولان دیده میشه
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
همه ضد انقلابن
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
کدام احمقی به اینها امید بسته
ناشناس
۱۶:۰۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
با ویروس منحوس بی حجابی قاطعانه برخورد کنید
ایرانیومU-238.03
۱۵:۲۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
سردار دلهای ما چنین گفت به گریه و زاری و اشک و آه:رقص و جولان بر سر میدان کنند / رقص اندر خون خود مردان کنند /چون رهند از دست خود دستی زنند / چون جهند از نقص خود رقصی کنند. و چنین شد که فقط دست انگشترینش برگشت تا برای ما دست بزند تا ما برقصیم. بر سر جولان برقصیم. همپای جلودار.
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
معلومه چی مگی؟
فرزند زاگرس مرکزی
۱۵:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
این خودفروشی و ولنگاری است نه آزادی
حتی خانه ها هم دیوار و حریم دارند که بی جانند چه به رسد به انسانها
دستکم به فکر ناموس ایرانی و خودتان باشید
محمد
۱۴:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
آقا میخوان مثل ترکیه وآذربایجان آمار حرام زاده در ایران بالا بره شبکه اینتر شیطان سرباز شیطانه
Bakhtiyari
۱۴:۵۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
این مزدوران و وطن فروش و دلقک بازیها ما را از اراده پولادین ساختن میهن عزیزمان که خاک پاکش توتیای چشممان باد ،دور نمی‌سازد و ما اینها را جز مزدور غربگدا چیزی نمیدانیم
بختیاری
۱۴:۵۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
این دلقک بازیهایشان ره به جایی نمی‌برد اینها در برابر ما خس و خاشاک هم نیستند
درود بر کشور بزرگ و توانمند و پهناورمان ایران عزیز
بختیاری
۱۴:۵۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
این دلقک بازیهایشان ره به جایی نمی‌برد اینها در برابر ما خس و خاشاک هم نیستند
درود بر کشور بزرگ و توانمند و پهناورمان ایران عزیز
ع
۱۳:۵۱ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
افراد شکست خورده در ظاهر و باطن و مغلوب راهی جز فرافکنی ندارند وقتی دیدند که همه ابزارهای شیطانی شان شکست خورده و راه به جایی پیدا نکرده به راههای بی ارزش دیگر ادامه مسیر می دهند تا خوب و حسابی در جهنم خود ساخته شان غرق شوند خیزش و حرکت شیطانی مبتنی بر احساس و هیجانات منفی و دروغ پراکنی با محوریت شبکه های مزدور و لجن پراکن عاقبت وبال گردنشان خواهد شد و همه آنها را که دشمنان حق و حقیقت و انسان انسانیت هستند در تاریخ رسوا و سرنگون خواهد ساخت .
ناشناس
۱۳:۲۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
خیلی ضد انقلاب را بزرگ نکنید اینها حقیر تر از آنچه هستد که حتی تف شوند و در باره آنها سخنی گفته شود که احساس وجود کنند چون وجود تدارند
ناشناس
۰۹:۴۴ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
با شما موافقم اول انقلاب یکی از بزرگان گفتن هر شهری یه توالت عمومی می‌خواد الآن همان اعضاء توالت عمومی دارند خودنمایی می‌کنند
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
سلام
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
این گزارش ها فکر نمیکنم تاثیر مفیدی داشته باشه جز اینکه بزک دست دشمن میدید که فکر کنه دارید از این کار میسوزید
اقدام سلبی تو این فضا ملتهب اوضاع رو متشنج تر می‌کنه همین صدا و سیما تو این طلایی ترین وقت سال که هم نوروز بود هم ماه رمضون یه برنامه قشنگ و مخاطب جذب کن یا طنز درست درمون نداشت یه نون خ بود که به شخصه حالم بهم میخورد حالا بعضی ها خوششون میاد به کنار
جوون رو باید جذب کرد با مسابقه قرآن با تقلید از استعداد یابی ها و خرج الکی ، جوونی که دنبال هیجان هست جذب نمیشه ، این کار هم اگه میخواست انجام بشه باید ۱۰-۱۵سال پیش انجام میشد ، الان به جوون محتوایی که میخ کوبش نکنه ندی می‌ره سراغ چیز دیگه
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
ببخشید دوست بزرگوار اون محتوایی که جوون رو بشه میخ کوب کرد رو نمیشه تو صدا و سیما پخش کرد،همون بهتر بره جایی دیگه نگاه کنه!!!!!
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
سه چهارماه عزاداری میکردن حالا شاد و میرقصن حداقل میذاشتین ازسالگرد عزاداریتون میگذشت رقص خوبه یه نوع
ورزشه ولی کسی لخت میکنه بامردهای غریبه میرقصه این رقص نیست این فساده شماهایی که طرفدارر قص اینجوری هستین خودتون اجازه میدین خواهر یا مادر خودتون لخت بشه و با مردهای غریبه برقصه؟؟؟رقص بقیه اشکالی نداره ولی خونواده خودتون چی؟؟؟ قبل حرف زدن اول خودتون و خونوادتون رو ببینید!!!
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
اون کسی که فعل حرام داره خانواده کلا مشکل داره
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
حالا کی گفته خواهر و مادرش برای رقصیدن باید ازاون اجازه بگیرن؟مگه خودشون صاحب اراده و شعورنیستن؟
ناشناس
۱۱:۰۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
كاملا تدريجي همراه با آماده سازي ذهن ها اول برداشتن حجاب توي ماشين شخصي بعد خيابون بعد رقص مختلط بعدش هم...
ناشناس
۱۰:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
دشمن دانا بهتر هست از دوست نادان.
وقتی دوستی با یک سطل کوچک ماست چنان ضربه ای به اعتبار و مشروعیت نظام وارد میکند که هزاران بمب و موشک دشمن توان آن را ندارند : پس باید قدر دشمن خارجی را دانست چون وجودش باعث یکپارچگی و اتحاد ملت میشود.
ناشناس
۱۲:۰۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
دوست گرامی یک بمب اتم می‌تواند تهران را با خاک یکسان کند
حمله با این ظرف ماست هم درس عبرت خوبی برای بی حجاب ها هستش تا حداقل بعد از تذکر دهن کجی و فحاشی نداشته باشند
ناشناس
۱۵:۳۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
خوب کاری کرد که با ماست زدش
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
حداقل آن ماست به آنها فهماند که افراد زیادی هستند که از ولنگارها متنفرند وطاقت دیدن ولنگاری در کشور امام زمانی را ندارند و ولنگاری‌های خود فروخته زبان نفهم باید بار خود را ببندند و بروند اینجا ملک شهیدان است ونخواهیم گذاشت که روی خون شهیدان مان برقصند رقصشان را ببرند در کاباره های شیطان
ناشناس
۱۰:۱۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
پس شما حکومتی ها درد دل مردم رو میدونید و خودتون را به اون راه می‌زنید.
چرا کاری کردید که خوشی و رقص مردم و حتی جوجه درست کردنشون به معنای مبارزه برای براندازی شما باشه؟
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
شما هنوز معنی مبارزه رو نمیدونی،رقصیدن با مرد غریبه اسمش مبارزه نیست اسم ایجاد فساد تو جامعه است ازبین بردن هنجارهای جامعه است
شماکه خوشی رو تو رقص میبینی اجازه میدی ناموس خودت با مرد غریبه برقصه؟؟؟
ناشناس
۱۱:۵۹ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
شما میخوای هرگونه خلافی که داشته باشی در خانه خودت آزادی ولی جامعه مسلمان نباید آلوده گردد
ناشناس
۰۵:۵۷ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
شادی با کار حرام و ترویج فرهنگ غلط فرق داره.
جامعه مکان عمومی هست و باید همه در جامعه مراقب ظاهر و رفتارشون باشن
ناشناس
۰۹:۵۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
عزیزم کسی‌که رقص هنجارشکنانه را مبارزه می‌دونه داره با خدا می‌جنگد نه با نظام
ناشناس
۱۰:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
تا فساد رو بیشتر نکرده اند جلوشون رو بگیرید
گند و کثافت رو باید به سرعت تمیز کرد تا جاهای دیگه آلوده نشه
ناشناس
۱۰:۰۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
رقص واجبه
ناشناس
۱۱:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص)‏ أَنْهَاكُمْ عَنِ الزَّفْنِ وَ الْمِزْمَارِ وَ عَنِ الْكُوبَاتِ وَ الْكَبَرَاتِ»(2)؛ از امام صادق (ع) نقل شده كه پيامبر (ص) فرمود: نهي مي كنم شما را از رقص و مزمار و نرد و طبل زدن

رَسُولِ اللَّهِ (ص) أَنَّهُ نَهَى عَنِ الضَّرْبِ بِالدَّفِّ وَ الرَّقْصِ وَ عَنِ اللَّعْبِ كُلِّهِ وَ عَنْ حُضُورِهِ وَ عَنِ الِاسْتِمَاعِ إِلَيْه‏(3)؛ از رسول خدا(ص) نقل شده كه نکوهیده و زشت است زدن با دف و رقص و هر گونه لهو و لعب، حتی حاضر شدن در چنين مجالسی

منابع :وسايل الشيعه ج17، ص313
مستدرك الوسايل، همان، ج 13، ص 218
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
منظور پیغمبر رقص و آواز جلف بوده والا رقصی که جلف نباشه خیلی هم خوبه اتفاقا پیغمبرم رقص شمشیر رو دوست داشت
ناشناس
۱۰:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
به نظر من رقص صبحگاهی برای آقایون خیلی مفیده و بمراتب بهتر از نرمش خشک و بی روح صبحگاهیه
ناشناس
۱۱:۴۲ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
نظرت رو برای خانواده خودت نگه دار
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
رقص آقایون از نظر شرعی بلامانع چون محرک نیست
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
این چه استدلالی است که دارید
مگر هرچیزی که محرک نبود آزاد است؟!!!
خداوند شادی و مستی را دوست ندارد (آیه قرآن)
ناشناس
۱۹:۰۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
قابل توجه شوت علی خان۱٠:٠۵
خدا طرفدار تعادله نه زباده روی حالا چه در شادی کردن باشه چه در زانوی غم بغل گرفتن
ناشناس
۰۹:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
آیه رو میشه بگی قرآن با شادی مخالف نیست با مستی مختلفه با شرب خمر مخالفه لطفاً جعل نکنید
ناشناس
۱۲:۵۸ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
جناب 11:44 اون ایه ای که میگه خدا شادی رو دوست ندارد رو بگید ما هم مطالعه ای داشته باشیم
بنده خدا
۲۰:۳۵ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
جناب ۱۱:۴۴ لطفا با دقت آیات را بررسی کنید
این دو آیه را درباره شادی بخوانید ممنون تفسیر هم بررسی کنید.
دعوت به شادی با اهداف الهی
قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَ بِرَحْمَتِهِ فَبِذلِک فَلْیفْرَحُوا هُوَ خَیرٌ مِمَّا یجْمَعُونَ[1]

(ای رسول خدا!) به خلق بگو که شما باید منحصرا به فضل و رحمت خدا شادمان شوید (و به نزول قرآن مسرور باشید) که آن بهتر و مفیدتر از ثروتی است که برای خود اندوخته می کنید.
مذمت شادی بیهوده
ذلِکمْ بِما کنْتُمْ تَفْرَحُونَ فِی الْأَرْضِ بِغَیرِ الْحَقِّ وَ بِما کنْتُمْ تَمْرَحُونَ[4]

این به خاطر آن است که به ناحق در زمین شادی می کردید و از روی غرور و مستی به خوشحالی می پرداختید.
ناشناس
۰۹:۴۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
از این نوع گزارش ها دست بردار اون دقیقا فهمیده تو از چی بدت میاد روی همون بیشتر مانور میده
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
كثيف ترين افراد كساني هستند كه حمله شيميايي به مدارس دخترانه را انجام مي دهند. اين حرامزاده ها از منافقين هم بدتر هستند !!!!
ناشناس
۰۹:۱۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
ان شالله مردم تعقل بیشتری داشته باشند در مواجهه با دشمن
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
اول باید دشمن واقعی راشناخت.
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۷ فروردين ۱۴۰۲
دشمن واقعی نفس اماره است که جهاد اکبر لازمه
ناشناس
۰۸:۵۷ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
تا وقتی سیاست دشمن تراشی باشه همینه!
دشمن نمیاد بمب بندازه!
و این اتفاق حجاب و جامعه باز تر فقط توی ایران اتفاق نیافتاده بلکه توی کشور های اسلامی دیگر هم هست
ناشناس
۰۸:۵۶ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
باید کاری کرد که همه مردم در کشور با نشاط و سر زندگی به فعالیت روزمره خود بپردازند. مردم کشور ولنگاری غربی را نمیپسندد .