سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز تفکیک پسماند در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری، از آغاز تفکیک پسماند در اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان براساس دستورالعمل‌ها و آیین‌نامه‌های مدیریت پسماند خبر داد.

سعید یوسف‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که تفکیک زباله، چه در منزل و چه در سازمان‌ها، اهمیت زیادی برای محیط‌زیست و انسان‌ها دارد، بر همین اساس برای حل معضل پسماند حفاظت محیط زیست استان مدیریت پسماند با تفکیک از مبدأ را از محیط کار خود آغاز نمود. 

وی افزود: این اقدام فرهنگی محیط‌زیستی براساس دستورالعمل و راهنمای اجرای آیین‌نامۀ نظام مدیریت پسماند انجام می‌شود که با همکاری بخش خصوصی به این صورت که پسماند‌های قابل بازیافت از پسماند‌های غیرقابل بازیافت جدا شده و تحویل مراکز بازیافت استان می‌شوند.


بیشتر بخوانید


این مقام مسئول عنوان کرد: این تفکیک بر اساس دستورالعمل ذکر شده پسماند‌های عادی در ساختمان‌های اداری شامل پسماند تر، پسماند خشک و پسماند و نخاله‌های ساختمانی می‌باشد و در راستای اجرای بهتر این برنامه دستورالعمل نحوه جداسازی پسماند‌ها و سطل‌های مخصوص با توجه به شرایط و امکانات موجود تهیه و در دسترس کارکنان این اداره‌کل قرار گرفته است.

یوسف‌پور در پایان تصریح کرد: تفکیک از مبدأ پسماند منجر به کاهش آلودگی‌های محیط‌زیستی، بازگشت مواد پسماند به چرخه مصرف، کسب ارزش افزوده از این مواد، صرفه‌جویی اقتصادی و ... می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.