سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت بهزیستی استان سمنان از۶۰ کودک دارای اختلال اُتیسم

معاون توانبخشی بهزیستی استان سمنان گفت: ۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اوتیسم تحت نظارت بهزیستی در استان فعال بوده که ۶۰ کودک دارای اختلال طیف اتیسم بصورت روزانه از خدمات توانبخشی و آموزشی این مراکز بهره‌مند می‌شوند.

میراج، معاون توانبخشی بهزیستی استان با اشاره به نامگذاری دوم آوریل به نام روز جهانی آگاهی اوتیسم گفت:بیماری اوتیسم به واسطه مجموعه‌ای از رفتارهای مشخص تعریف شده و به صورت یک طیف بوده که بر افراد مختلف به شکل و درجات متفاوت تاثیر می‌گذارد.

بنا به گفته میراج درحالیکه هیچ دلیل واحدی برای اوتیسم شناخته نشده، تشخیص‌های زودهنگام، به افراد، در دریافت حمایت و خدماتی که نیاز دارند کمک بر کیفیت زندگی انها تاثیر گذار بوده و فرصت‌های بیشماری را برای آنها فراهم می‌کند.

وی با بیان این مطلب که ۶۰ کودک دارای اختلال طیف اتیسم بصورت روزانه از خدمات توانبخشی و آموزشی بهزیستی استان بهره مند و خدمات دریافت می‌کنند ادامه داد: ۲ مرکز روزانه آموزشی و توانبخشی اوتیسم تحت نظارت بهزیستی در استان فعال می‌باشد که تیم توانبخشـی این مراکز شامل روان شناس بالینی، کاردرمانگر، گفتاردرمانگر و مربی آموزشی بوده و در این مراکز طبق دستورالعمل های آموزشی در حوزه توانبخشی خدمات، مداخلات مرکز محور و خانواده محور، به کودکان و خانواده آن ها ارائه می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.