سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان در صدر مصرف سوخت در ایام نوروز قرار گرفت

معاون وزیر نفت گفت:در هفته نخست سال افزایش مصرف در استان‌هایی نظیر زاهدان به ۴۶ درصد رسید که با این وجود در صدر مصرف سوخت قرارگرفت.

سالاری معاون وزیر نفت گفت:  پیش‌بینی شده بود مصرف بنزین ۷ تا ۱۰ درصد افزایش یابد، در حالی که در هفته نخست سال افزایش مصرف در استان‌هایی نظیر زاهدان به ۴۶ درصد، فارس ۲۵ درصد، در استان‌های کردستان و قم رقم مصرف از ۳۰ تا ۵۰ درصد افزایش یافت، در استان‌های شمالی و جنوبی، شرق و غرب کشور هم به‌طور میانگین از ۱۱ تا ۴۶ درصد افزایش مصرف وجود دارد.

معاون وزیر نفت گفت: متأسفانه افزایش مصرف بنزین به‌صورت تصاعدی افزایش می‌یابد، در حالیکه در سال ۱۴۰۱ افزایش ۲۰ درصدی در مصرف بنزین داشتیم، امسال هم نسبت به پارسال افزایش ۱۱ درصدی داریم و بی‌شک باید در مدیریت مصرف سوخت توجه ویژه شود. اگرچه بررسی روز‌های نخست سال نشان می‌دهد که میانگین مصرف روزانه بنزین در هفته نخست سال ۱۱۹ میلیون لیتر بوده است.

سالاری گفت: بیشترین مصرف در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۲۰ میلیون لیتر در زمستان با قطعی گاز در جایگاه‌های سی ان جی اتفاق افتاد. اما با نزدیک شدن به روز‌های پایانی تعطیلات نوروز مصرف بنزین شیب نسبتاً نزولی را تا ۱۲ فروردین طی کرد تا این روز با ۱۲۸ میلیون لیتر مصرف رکورد دار مصرف بنزین در سال جدید شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.