سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۶۰ شرکت دانش بنیان در چهارمحال و بختیاری

رییس پارک علم و فناوری چهارمحال وبختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۶۰ شرکت دانش بنیان با فعالیت هزار و ۳۰ نفر از دانش‌آموختگان و استادان دانشگاهی در استان فعال شده است.

اسماعیل پیرعلی گفت: ۳۴ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان استان در حوزه فنی و مهندسی، ۲۴ درصد در حوزه کشاورزی، ۱۷ درصد در حوزه کامپیوتر، ۱۴ درصد در حوزه برق و ۱۱ درصد در حوزه سلامت فعالیت دارند.

وی اظهارداشت: گردش مالی این شرکت‌ها سه هزار میلیارد ریال است و میزان فروش محصولات دانش بنیان این واحد‌ها در سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال بوده که بیشتر محصولات در زمینه گیاهان دارویی، تجهیزات صنعتی، تولیدات گلخانه، هوش مصنوعی و سامانه‌های آزمایشگاهی و حوزه تجهیزات پزشکی بوده است.


بیشتر بخوانید


رییس پارک علم و فناوری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر استفاده از پژوهش فناوری‌محور و کاربردی در سطح جامعه گفت: برای هدایت دانش‌آموختگان به سمت شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز رشد به یک زیست بوم جدید نیاز است تا بتوان دانشجویان را علاوه بر تحصیل به سمت کسب و کار، خلاقیت و نوآوری و آشنایی با فناوری و کسب و کار جدید آشنا کرد.

پیرعلی به فعال کردن مدرسه کارآفرین و فرهنگ‌سازی در حوزه فضای دانش بنیان و کسب و کار نو به عنوان مهمترین برنامه‌های در دست اجرا اشاره کرد و گفت: برای تامین منابع مالی هیچ هسته و شرکت و واحد دانش‌بنیانی در سطح استان مشکل وجود ندارد و پارک علم و فناوری همه امکانات از جمله فضای کاری، دفتر کاری، استفاده ازفضای آزمایشگاهی و استفاده ازمشاوره هدایت را برای همه دانش‌آموختگان وفعالان برای راه اندازی واحد‌های دانش بنیان فراهم می‌کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.