سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی ۲۸ محفل قرآنی در استان قزوین

رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری ۲۸ محفل قرآنی در استان به مناسبت ماه مبارک رمضان خبر داد.

علی عظیمی رییس اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان در حاشیه محفل انس با قرآن گفت: همه ساله در ماه مبارک رمضان در سراسر کشور این طرح با برنامه‌های متنوعی از جمله محافل جزء‌خوانی و ترتیل خوانی قرآن کریم در بقاع متبرکه و محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته بین‌المللی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محافل قرآنی در استان از ۱۴ تا ۲۶ فروردین ماه با حضور سه تن از قاریان برجسته بین المللی "حمید شاکر نژاد، قاسم مقدمی و سیدمصطفی حسینی" برگزار می‌شود، افزود: این برنامه در شهرستان‌ها نیز با محوریت مساجد و بقاع متبرکه در دستور کار قرار گرفته است.

عظیمی تصریح کرد: برگزاری نماز جماعت، خیمه معرفت با حضور مبلغان و اساتید حوزه‌های مشاوره، مراسم‌های شب قدر، جزءخوانی قرآن کریم، کرسی تفسیر قرآن کریم، مناجات خوانی در آمنه خاتون، توزیع افطاری ساده، اعزام مبلغان و غرفه‌های شمیم خدمت از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه در قزوین است.

به گفته این مسوول، فعالیت‌های قرآنی شامل جزءخوانی، ترتیل خوانی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم نیز در این ایام به‌طور ویژه‌ای دنبال می‌شود و عمده این محافل پیش از نماز مغرب است.

عظیمی همچنین با اشاره به برگزاری یک محفل قرآنی ویژه نوجوانان، خاطرنشان کرد: یک محفل جزءخوانی ویژه نوجوانان در امامزاده آمنه خاتون (س) شهر قزوین از آغاز ماه مبارک رمضان با حضور قاریان نوجوان و جوان در حال برگزاری است.

وی یادآور شد: با توجه به اهمیت اطعام و افطار در ماه مبارک رمضان به همت خیران برپایی سفره‌های افطار ساده و اطعام زائرین در بقاع متبرکه به صورت روزانه برگزار می‌شود ضمن اینکه سفره‌های افطاری ساده هیچ‌گونه محدودیتی در پذیرایی ندارد و همه می‌توانند میهمان این سفر‌ها باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.