سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دو میلیون و ۴۰ هزار کرمانشاهی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : امیدواریم با برنامه‌های در دست اجرا امسال در کرمانشاه به لحاظ وضعیت آب تابستان متفاوتی را شاهد باشیم و مردم مشکلی نداشته باشند.

رضا داوودی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در نشست قرارگاه آب کرمانشاه، گفت : در سطح استان دو میلیون و ۴۰ هزار نفر شامل یک میلیون و ۵۶۶ هزار نفر در بخش شهری و ۴۹۸ هزار نفر در بخش روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب هستند.

وی ادامه داد: آب این جمعیت در سطح استان از منابع مختلفی از جمله ۴۵۷ حلقه چاه، ۲۷۶ دهنه چشمه، ۱۳ قنات و سد‌ها تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان، شهر کرمانشاه را بخش مهمی دانست که به لحاظ تنش آبی نیز بسیار مورد توجه است و عنوان کرد: در شهر کرمانشاه جمعیتی بالغ بر یک میلیون و ۱۸ هزار نفر را در قالب بیش از ۱۹۹ هزار مشترک در بخش خانگی تحت پوشش داریم.

به گفته داوودی، آب شهر کرمانشاه در مجموع از محل ۱۲۱ حلقه چاه، دو دهنه چشمه، یک قنات و سد گاوشان تامین می‌شود.

وی نیاز آبی شهر کرمانشاه برای افق ۱۴۱۵ را حدود ۱۳۷ میلیون مترمکعب در سال برآورد کرد که قرار است از محل چاه‌های میان دربند به میزان ۴۴ میلیون مترمکعب در سال، سد گاوشان به میزان ۶۳ میلیون مترمکعب در سال و سایر منابع از جمله چاه‌های عمرمل، چاه‌های ده پهن، طاقبستان، سراب قنبر و ... به میزان ۳۰ میلیون مترمکعب در سال تامین شود.

نیاز آبی امسال شهر کرمانشاه؛ ۵۱۰۰ لیتر در ثانیه

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان نیاز آبی شهر کرمانشاه در سال گذشته را با احتساب جمعیت یک میلیون و ۱۸ هزار نفری حدود پنج هزار لیتر در ثانیه اعلام کرد و یادآور شد: با احتساب کمبود ۱۲۳ هزار مترمکعبی که در مخازن داریم، این نیاز به حدود ۵۸۰۰ لیتر در ثانیه می‌رسد.

داوودی میزان تولید آب شهر کرمانشاه در سال گذشته را ۴۰۷۰ لیتر در ثانیه اعلام و خاطرنشان کرد: در شرایط عادی حدود ۹۳۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم که در ایام پیک مصرف و با احتساب کمبودی که در مخازن داریم، کمبود آب شهر کرمانشاه در ایام پیک چیزی حدود ۱۶۰۰ لیتر بر ثانیه بوه است.

وی نیاز آبی برآورد شده برای شهر کرمانشاه در سال جاری را را با احتساب جمعیت یک میلیون و ۳۸ هزار نفری حدود ۵۱۰۰ لیتر در ثانیه اعلام و پیش بینی کرد میزان تولید آب امسال شهر کرمانشاه به ۴۸۰۰ لیتر در ثانیه برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه اضافه کرد: قرار است این افزایش تولید را از منابع مختلف از جمله حفر و بهره‌برداری از چاه‌های جدید، سد گاوشان و همچنین توزیع مناسب آب در شهر تامین کنیم.

داوودی پیش بینی کرد میزان کمبود آب امسال شهر کرمانشاه ۳۰۰ لیتر در ثانیه باشد و گفت: تلاش داریم این کمبود از روش‌های مختلف مدیریت شود و مردم در تابستان مشکلی نداشته باشند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.