سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اذعان نشریه فرانسوی به عزم جهانی برای پایین کشیدن دلار

یک نشریه فرانسوی تایید کرد استفاده ابرازی آمریکا از دلار باعث شده عزمی جهانی برای پایین کشیدن این ارز به راه بیافتد.

رنه ژیرار، تحلیلگر فرانسوی در مقاله‌ای برای فیگارو نوشت که آمریکا خود را در چاهی انداخته است که نتیجه آن پیشروی اجتناب ناپذیر جهان به سمت دلارزدایی است.

وی در ادامه نوشت: آمریکایی‌ها از واحد پولی خود به عنوان ابزار فشار سیاسی بر سایر کشور‌ها استفاده می‌کنند که این امر، ناخواسته یک عزم جهانی برای سرنگونی پادشاهی دلار را به راه انداخته است.

تحلیلگر فرانسوی دلارزدایی را فرآیندی غیرقابل برگشت خواند. به نظر او، امتناع کشور‌ها از دلار با این واقعیت توضیح داده می‌شود که واشنگتن از ارز خود به عنوان ابزار فشار بر سایر بازیگران در روابط بین الملل استفاده می‌کند. به همین دلیل، بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند تسویه حساب‌ها را به ارز‌های ملی خود به انجام برسانند.

ژیرار در ادامه گفت: علاوه بر این، کشور‌های بریکس در حال برنامه ریزی ایجاد ارز مخصوص خود برای تجارت هستند. سیستم تسویه حساب بین بانکی الکترونیکی چین که با سیستم سوئیفت تحت کنترل غرب رقابت می‌کند، نیز نباید نادیده گرفته شود.

 پس از آغاز درگیری میان روسیه در اوکراین، کشور‌های غربی فشار تحریم‌ها را بر مسکو افزایش دادند، اما این امر موجب تورم بی‌سابقه در خود آمریکا و اروپا شد. به دلیل افزایش قیمت سوخت، در درجه اول گاز، صنعت اروپا تا حد زیادی مزایای رقابتی خود را از دست داده است، در حالی که صنعت آمریکا در حال رشد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.