سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهلت ارسال آثار به جشنواره «داستان رضوی» تمدید شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با بیان اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره «داستان رضوی» تمدید شد، گفت: علاقمندان تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه فرصت دارند تا آثار خود را بفرستند.

فرشید فلاح لاله زاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان از تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «داستان رضوی» تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه خبر داد و بیان کرد: با توجه به ابراز علاقه‌مندی داستان نویسان کشور برای استفاده از تعطیلات نوروز و خلق بدیع در راستای ارادت به امام رضا (ع)، تصمیم گرفته شد مهلت ارسال آثار تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه تمدید شود.

وی ادامه داد: در فاصله مهلت ارسال آثار به جشنواره تا برگزاری آن سه کارگاه داستان‌نویسی و یک گردهمایی از داستان نویسان کشور با حضور نمایندگانی از استان‌ها بر اساس رویکرد تبادل تجارب و آموزش بعد از ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان با اشاره به اینکه تلاش کردیم شرکت‌کنندگان سابق داستان‌نویسی رضوی را مطلع و از آن‌ها برای حضور در این جشنواره دعوت کنیم، بیان کرد: در دوره‌های گذشته جشنواره، تولید آثار فاخر از دل جشنواره‌ها، درخواستی بود که جز اهداف جشنواره‌ها نبود و هدف جشنواره‌ها کشف استعداد‌ها و یک کار تبلیغی و ترویجی مورد مطالبه بود؛ این رویکرد جدید بنیاد باعث می‌شود که برگزاری جشنواره با دقت و انسجام بیشتری اتفاق بیفتد.

فلاح با بیان اینکه آموزش پرورش سمنان مسئولیت اطلاع‌رسانی بخش کشوری و دانش‌آموزی جشنواره داستان رضوی را بر عهده دارد و دانشگاه سمنان مسئولیت اطلاع‌رسانی و جذب آثار دانشجوی و همچنین حوزه علمیه برادران سمنان بخش حوزویان را برعهده‌گرفته است، بیان کرد: تاکنون ۱۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال‌شده است که نسبت به سه دوره پیش این جشنواره در سمنان بیشتر بوده است.

وی تصریح کرد: در کنار این جشنواره برای آشنایی و تبیین معارف رضوی در سطح استان «چهارشنبه‌های رضوی» را خواهیم داشت و داستان‌هایی در مورد امام رضا (ع) در مدارس خوانده می‌شود. همچنین داستان‌های برگزیده دوره‌های قبل را در فضای مجازی منتشر می‌کنیم و در مدارس نیز برنامه‌هایی در قالب قصه‌خوانی برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود.

به گزارش مهر، علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره «داستان رضوی» می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر و ارسال برخط آثار به پایگاه اینترنتی بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا علیه‌السلام به نشانی ShamsToos.IR مراجعه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.