سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاملات ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا از فردا آغاز می‌شود

پیرو اطلاعیه مرکز مبادله ایران، از فردا ۱۵ فروردین، معاملات سکه طلای ربع بهار آزادی در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود.

پیرو اطلاعیه مرکز مبادله ایران، از فردا پانزدهم فروردین ماه، معاملات سکه طلای ربع بهار آزادی با نماد «ربع سکه» در سامانه معاملات مرکز مبادله ارز و طلای ایران آغاز می‌شود و اشخاص حقیقی جهت خرید ربع سکه، می‌توانند از روز بعد، یعنی چهارشنبه، شانزدهم فرودین ماه به صرافی‌های عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران که نسبت به خرید ربع سکه از مرکز اقدام کرده‌اند مراجعه کنند.

به گزارش مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، خریداران ربع سکه از مرکز مبادله صرفا کارگزاران این مرکز خواهند بود و عموم مردم می‌توانند با قیمت منتشر شده در تارنمای مرکز مبادله ارز و طلای ایران، به نشانی www.ice.ir ربع سکه را از صرافی‌های عضو خریداری کنند.

تمامی کارگزاران عضو مرکز مبادله ارز و طلای ایران اعم از بانک ها، صرافی¬های بانکی و صرافی‌های تضامنی امکان خرید ربع سکه در این نماد را دارند. عرضه ربع سکه صرفاً توسط بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود؛ بنابراین دسترسی فروش برای سایر کارگزاران وجود ندارد.

این گزارش حاکی است، هر شخص بالای ۱۸ سال صرفاً یکبار در سال می‌تواند اقدام به خرید ربع سکه کند و اشخاصی که پیش از این از بورس کالای ایران ربع سکه خریداری کرده اند، امکان خرید مجدد ربع سکه در مرکز مبادله ایران را نخواهند داشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
سید محمدرضا میری
۰۰:۰۹ ۱۵ فروردين ۱۴۰۲
همزمان با نوروز ۱۴۰۲
تعطیل کردن کارگاه های تولیدی را مخابرات شهرضا کلید زد
مخابرات شهرضا بدون حکم قضایی و در اقدامی خودسرانه در نوروز اقدام به پلمب یک کارگاه سفالگری روستایی کرد که گفته می شود این کارگاه روستایی مالکیت وقفی داشته و هم اکنون برای مالکیت این کارگاه سنتی روستایی اختلاف بین دهیاری روستای اسفه و مخابرات شهرضا وجود دارد.
این کارگاه سنتی سفال روستایی در شهرضای اصفهان تنهاکارگاه سفالگری سنتی روستایی شهرضا ، شهر ملی سفال است.
مسئول این کارگاه سنتی سفالگری گفت : بنده از اردیبهشت ماه 1398 کار آموزش سفالگری وطراحی سفال را برای خانم های روستای اسفه شهرستان شهرضا در مسجد روستا شروع و سپس طی تفاهم نامه ای مکتوب با دهیاری ، بخشداری ، شورای روستا و اداره مخابرات شهرستان شهرضا، ساختمان نیمه مخروبه مخابرات روستای اسفه به مدت 10 سال طی اجاره نامه ای مکتوب به اینجانب واگذار شد.
خانم بگی افزود : این ساختمان در ابتدا به صورت نیمه مخروبه و بلا استفاده بود که در همان روزهای آغاز مرمت ساختمان، فیلم و عکس شرایط موجود توسط مخابرات شهرضا ثبت وضبط شد و بنده بر اساس تفاهم نامه مکتوب با صرف هزینه 300 میلیون تومان در آن زمان اقدام به بازسازی و مرمت این ساختمان جهت ایجاد کارگاه سفالگری سنتی ویژه خانم های روستایی کردم.
مسئول این کارگاه سفالگری روستایی تصریح کرد: موارد فوق در جلسات مختلف شهرستان که یکی از این جلسات با حضور جناب آقای مشایخی مدیر کل وقت مخابرات بود نیز مورد تاکید ، تصویب و تایید قرار گرفته است.
وی تصریح کرد : در حال حاضر نیز 3 نفر از خانم های روستای اسفه به صورت بیمه شده به همراه بنده در این ساختمان مشغول فعالیت هستند.
خانم بگی افزود: در طول سه سال گذشته با توجه به شروع کار تازه ، هزینه 300 میلیونی و دوران کرونا هیچ گونه منفعتی برای ما نداشته و دراین زمان نیز با توجه به سختی ها و مشکلات موجود در کشور ، چراغ فعالیت این کارگاه سنتی کم نور شد ، ولی با توکل برخدا و همت زنان روستایی خاموش نشد .
وی گفت : این ساختمان در سالیان گذشته توسط خیران روستا خریداری وساخته شده بوده و برای استفاده عام المنفعه چند سالی در اختیار مخابرات بوده و حدود 15 سال قبل توسط مخابرات رها شده بود که مخروبه شده ودهیاری روستا جهت ساماندهی و ایجاد اشتغال وکارآفرینی در اختیار زنان روستا قرار گرفت.
بانوان روستایی شاغل در این کارگاه سنتی روستایی از جناب آقای رئیسی ، رییس جمهور محترم خواستند تا با دستور ویژه ، مانع تعطیلی همیشگی این کارگاه سنتی بانوان روستایی شوند .
09132204803