سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۱۲ درصدی آمار تردد ورودی یزد در نوروز امسال

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: مجموع آمار تردد ورودی به استان یزد در نوروز امسال در سه حوزه ریلی، جاده‌ای و هوایی ۱۲ درصد افزایش داشته است.

احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد گفت: مجموع آمار تردد ورودی استان از ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ تعداد ۸۲۰ هزار و ۴۵۲ دستگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی آمار ورودی به استان از طریق قطار، ادامه داد: مجموع آمار ورودی به استان از طریق قطار از ۲۴ اسفند تا پایان روز ۱۳ فروردین، ۲۱ هزار و ۸۴۹ نفر است که این آمار در مدت مشابه سال گذشته ۱۸ هزار و ۳۲ نفر بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد افزود: مجموع آمار ورودی به استان یزد از طریق پرواز طی این مدت، بیش از ۱۴ هزار نفر بوده و نسبت به سال گذشته ۱۳ درصد افزایش داشته است.

آخوندی با اشاره به راه‌اندازی کمپین «سی شصت» در جاده‌های استان افزود: در این طرح مسافران با توقف و استراحت در فواصل سی کیلومتری، به خصوص در مناطق حادثه‌خیز، از خدمات رایگان موکب‌های برپاشده استفاده کردند که این اقدام موجب کاهش تصادفات جاده‌ای و آمار فوتی‌های نوروز امسال در استان شده است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با بیان اینکه حضور نیرو‌های پلیس در مسیر‌های مواصلاتی استان یزد به‌مراتب محسوس‌تر از سایر مسیر‌ها بوده است تصریح کرد: همه تمهیدات لازم برای استقبال از گردشگران یزد را در تعطیلات عید فطر نیز داریم و آماده‌ایم تا همچنان بهترین میزبان هم‌وطنان در سفر به یزد جهانی باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.