سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آخرین پرونده پلیس آگاهی ۱۴۰۱/ رمزگشایی از یک قتل پیچیده و هولناک

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از ماجرای فقدانی مرد جوان که سبب شد تا پرده از یک جنایت هولناک توسط همسر مقتول و همدست وی برداشته شود، خبر داد.

سرهنگ علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ اظهار کرد: در اواخر اسفندماه ۱۴۰۱، برادر و خواهری با مراجعه به کلانتری محل سکونتشان در منطقه حسن‌آباد به مأموران اعلام کردند که برادرشان به هویت مشخص (متولد ۱۳۶۱) به قصد رفتن به منزل خودش در شهر جدید پردیس از خانه پدری‌شان در حسن‌آباد خارج شده و دیگر مراجعتی به منزل نداشته و پس از آن نیز دیگر پاسخگوی تلفن همراهش نیست.

وی افزود: با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع "فقدان افراد" و به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. خانواده فقدانی پس از حضور در اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفتند برادرمان به همراه همسر و دختر ۱۵ ساله‌شان، از حدود دو ماه پیش و به خاطر برخی مشکلات ایجاد شده در محل سکونتشان به خانه پدری‌مان آمده بودند و طی این مدت همگی به همراه ما زندگی می‌کردند. در مورخه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ بود که برادرمان برای آوردن وسایل همسر و دخترش به منزل خودشان در پردیس رفت و از آن زمان به بعد دیگر از او خبری در دست نیست.

ولیپور گودرزی بیان کرد: خانواده فقدانی در خصوص علت تأخیر نسبتاً طولانی آن‌ها در طرح شکایت به پلیس گفتند پیامک‌هایی از گوشی تلفن همراه برادرمان برای ما ارسال می‌شد مبنی بر اینکه او در حال رفتن به کشور ترکیه است و پس از چند روز تماس خواهد گرفت؛ حتی در یکی از آخرین پیامک‌هایی که از گوشی برادرمان برای ما فرستاده شده بود از ما خواسته شده بود تا سند مالکیت خودرو یدک‌کش شخصی او را به نام همسرش کنیم! اما زمانی که دیگر از او خبری نشد، تصمیم گرفتیم تا موضوع را به پلیس اطلاع دهیم.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به شواهد و قرائن به دست آمده در پرونده، کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسیدگی ویژه به این پرونده را در دستور کار اقدامات خود قرار دادند. کارآگاهان در تحقیقات خود از همسر فقدانی، با تناقض گویی‌های فراوانی روبرو شده؛ لذا محور تحقیقات پلیسی نامحسوس خود را بر روی همسر فقدانی متمرکز کرده و در ادامه اطلاع پیدا کردند که همسر فقدانی از حدود ۶ ماه پیش با جوانی ۲۰ ساله به نام سینا آشنا شده است.

وی ادامه داد: با شناسایی "سینا" در پرونده کارآگاهان پلیس آگاهی، در ادامه اقدامات پلیسی اطمینان پیدا کردند که سینا در مورخه ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۱ به محل سکونت فقدانی در شهر جدید پردیس مراجعت داشته است؛ لذا با محرز شدن ارتباطات غیرمتعارف وی با همسر فقدانی، کارآگاهان اداره یازدهم به محل سکونت وی در بومهن مراجعه و اطلاع پیدا کردند که سینا مدتی است به این محل مراجعتی نداشته است.

ولیپور گودرزی گفت: اقدامات جهت شناسایی و دستگیری سینا در دستور کار قرار گرفته بود تا اینکه کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که وی طی این مدت به یکی از استان‌های غرب کشور رفته، اما در حال حاضر در حال بازگشت به تهران است؛ همزمان با مراجعت سینا به تهران، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که همسر فقدانی نیز به محل سکونتش در پردیس مراجعه کرده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: کارآگاهان اداره یازدهم، کنترل و مراقبت نامحسوس از محل‌های تردد احتمالی و مراجعت سینا در بومهن و پردیس را در دستور کار خود قرار داده تا اینکه در ساعت ۴ بامداد روز یکشنبه ۱۳ فرودین ماه، سینا به محل سکونت فقدانی در پردیس مراجعت کرده؛ با مراجعت و ورود سینا به داخل منزل فقدانی، بلافاصله کارآگاهان اداره یازدهم اقدام به دستگیری سینا و همچنین همسر فقدانی کرده و در بازرسی از سینا یک قبضه اسلحه کمری جنگی کشف و توقیف کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۱۰ ۱۶ فروردين ۱۴۰۲
زن = خطر
حمید
۲۱:۴۲ ۱۴ فروردين ۱۴۰۲
بومهن شهر خوبیه ولی متاسفانه مهاجر زیاد داره و یکسری خلافکار. یک زن چطوری دلش میاد یواشکی با ی پسر دوست بشه البته خیلی از مردها هم همینجوری هستند. خدارو شکر که پاشم میخورن ولی ای کاش اینجور نبود