سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات امدادی آتش نشانی در مهاباد ۲ برابر شد

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: این سازمان سال ۱۴۰۱ در مجموع یک هزار و ۲۷ عملیات امداد و نجات و اطفای حریق انجام داد که نسبت به سال قبل‌تر ۲ برابر بیشتر است.

سردار فداکار مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: از مجموع عملیات‌های انجام شده ۶۶۷ عملیات اطفای حریق و ۳۶ عملیات امداد و نجات بوده که ۴۸ مورد آن خارج از محدوده و وظیفه شهرداری بوده و در راستای حس مسئولیت انجام شده است.

وی ادامه داد: در حوادث سال گذشته، ۳۶ نفر فوتی، ۷۵ نفر مصدوم و ۱۱۴ نفر نیز با تلاش امدادگران از مرگ نجات یافتند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهاباد گفت: پارسال همچنین ۵۵ مورد حوادث و تصادف‌های جاده‌ای، چهار مورد غرق شدگی، ۱۳۹مورد دفع و نجات حیوانات موذی و مابقی امدادرسانی متفرقه شامل رهاسازی از آسانسور، نجات حیوانات اهلی، رفع نشست گاز و سیلاب نیز با موفقیت انجام شد.

فداکار با بیان اینکه آموزش مهم‌ترین راه مقابله با کاهش حوادث احتمالی است، اظهار کرد: در طول یک سال گذشته ۶۷ کلاس آموزشی در زمینه نکات ایمنی و راه‌های مقابله با آتش‌سوزی، توسط ماموران این سازمان به دانش‌آموزان، مربیان و کارکنان ادارات به صورت رایگان ارایه شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای افزایش ایمنی و حفظ سلامت شهروندان، صدور پایان کار آپارتمان‌ها از سوی شهرداری مهاباد، منوط به نصب و راه‌اندازی کپسول و تجهیزات آتش‌نشانی در آنهاست، یادآور شد: سال گذشته ۱۶۲ گواهی ایمنی برای ۱۲۰ ساختمان و ۴۲ مورد واحد تجاری و آموزشی صادر شده است.

وی تاکید کرد: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی می‌توانند با شماره تلفن ۱۲۵، این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

روزانه به طور میانگین ۱۵۰ تماس با سامانه ۱۲۵ این سازمان برقرار، ولی کمتر از ۱۰ درصد آن منجر به عملیات امداد و نجات می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.