سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نسبی دما در کرمانشاه

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه، از نفوذ هوای سرد همراه با کاهش نسبی دما به‌طور میانگین ۲ تا ۷ درجه سانتی‌گراد در بامداد روز‌های شنبه و یکشنبه در استان خبر داد.

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت : براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، موجی ناپایدار حاکم بر جو استان تا صبح شنبه، جو منطقه را تحت تاثیر گرفته بتدریج سبب بارندگی همراه با وزش باد احتمالا رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: شرایط ناپایدار برای امروز (جمعه) در نیمه شرقی و نواحی شمالی از نمود بیشتری برخوردار بوده بارش در برخی نقاط با آبگرفتگی معابر عمومی نیز همراه می‌شود.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: وزش باد که در بعضی ساعات نسبتا شدید خواهد بود؛ ممکن است سبب نفوذ غبار به جو استان شده هوا را در نیمه غربی، بخصوص مناطق مرزی غبارآلود کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل همراهی این موج با ریزش هوای سرد، بارش علاوه بر ارتفاعات و گردنه‌های برفگیر، احتمالا در مناطق سردسیر به شکل برف مشاهده می‌شود.

حق‌پرست پیش‌بینی کرد؛ کمینه دمای هوا در بامداد روز‌های شنبه و یکشنبه، در مناطق سردسیر و معتدل به حدود ۲ تا ۷ درجه زیر صفر کاهش یابد.

وی افزود: کاهش دما، بویژه در روز شنبه و در مناطق سردسیر و مرطوب، شرایط را برای تشکیل مه صبحگاهی فراهم خواهد کرد. از روز دوشنبه تا اواخر هفته، شاهد تقویت شرایط پایدار و روند افزایشی دما در سطح استان خواهیم بود .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.