سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده میاندوآب در مجلس شورای اسلامی:

عدم تامین حق آبه کشاورزی دشت میاندوآب را تهدید می‌کند

عیسی زاده گفت: عدم تامین حق آبه کشاورزی دشت میاندوآب باعث از بین رفتن نزدیک به ۳۵ تا ۴۰ هزار هکتار از اراضی منطقه می‌شود.

مهدی عیسی زاده، نماینده مردم شهرستان میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر آب مورد نیاز برای بخش کشاورزی دشت میاندوآب تأمین نشود، ۳۵ الی ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه از بین خواهد رفت.

وی با اشاره به اهمیت بخش کشاورزی در رونق اقتصادی منطقه گفت: تأمین آب، بزرگترین چالش منطقه و عمده‌ترین مشکل بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب است و با توجه به کاهش نزولات جوی در سال‌های اخیر و محدودیت در منابع آبی، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری، مهمترین و اساسی‌ترین راهکار برای مقابله با مشکل کم آبی است.

عیسی زاده با تاکید بر ضرورت توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و تأمین اعتبار مالی مورد نیاز برای پروژه‌های عمرانی آب و خاک شهرستان میاندوآب تصریح کرد: اگر آب مورد نیاز برای بخش کشاورزی دشت میاندوآب تأمین نشود ۳۵ الی ۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه از بین خواهد رفت.

وی خواستار بازبینی در نحوه محاسبه و تخصیص حق آبه بخش کشاورزی شهرستان میاندوآب شد و خاطر نشان کرد: به علت برداشت‌های غیرمجاز و تلفات آب، در مسیر ۸۰ کیلومتری، از سد شهید کاظمی بوکان تا محل تحویل آب به شهرستان میاندوآب، حق آبه بخش کشاورزی باید در محل تحویل آب یعنی بند انحرافی نوروزلوی این شهرستان محاسبه شود.

منبع: مهر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.