سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید حدود ۸۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری همدان

شمار بازدیدمسافران نوروزی از جاذبه‌های گردشگری همدان به ۸۰۰ هزار نفر نزدیک شد.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: شمار بازدید از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و توریستی همدان از آغاز طرح نوروزی تاکنون (یازدهم فروردین) به ۷۵۳ هزار و ۷۳۴ نفر رسید.

محسن معصوم‌علیزاده  با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ درصد از گردشگران نوروزی همدان راهی اماکن تاریخی استان شدند، اظهار داشت: بر همین اساس ۳۱۰ هزار و ۳۹۸ نفر از تاریخ ۱۷ اسفند تاکنون از جاذبه‌های تاریخی استان بازدید کردند.

او افزود: غار آبی علیصدر، آرامگاه بوعلی و آرامگاه باباطاهر در شهر همدان بیشترین میزان بازدیدکنندگان از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، مذهبی و موزه‌ها را داشتند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: گردشگری تاریخی یا گردشگری میراث به بازدید از موزه ها، مکان‌ها و ابنیه تاریخی می‌پردازد و این شیوه از گردشگری امروزه بخش عمده‌ای از صنعت توریسم را به خود اختصاص داده است.

معصوم علیزاده افزود: گردشگری تاریخی شامل آثار‌های ملی و فرهنگی، ساختمان‌های تاریخی، مذهبی و مکان‌هایی است که در آن‌ها یک اتفاق مهم تاریخی یا مذهبی رخ داده است.

او با تاکید بر اینکه پراکندگی گردشگران در اماکن مختلف تاریخی بسیار مهم است گفت: همدان دارای اماکن و محور‌های تاریخی متعددی است که علاوه بر بنا‌ها و فضای تاریخی هر یک نقاط بسیاری زیبایی برای تفریح و گردشگری دارد و در این راستا تعریف محور‌های جدید گردشگری در استان تاریخی همدان اهمیت بسیار دارد.

۱۰۰ هزار نفر در مراکز اقامتی همدان اسکان یافتند

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان گفت: از ۲۴ اسفند سال قبل تاکنون صد هزار نفر در اقامت‌گاه‌های رسمی، غیر رسمی و اضطراری استان ساکن بوده‌اند.

معصوم‌علیزاده بیان کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۳۸۵ نفر در هتل‌ها، پنج هزار و ۶۲۷ نفر در مجتمع‌های گردشگری، سه هزار و ۸۵ نفر در مهمانپذیر‌ها و ۲ هزار و ۵۰۲ نفر در هتل آپارتمان‌ها اقامت داشتند.

دبیر ستاد هماهنگی خدمات سفر استان همدان تصریح کرد: همچنین سه هزار و ۱۱۹ نفر در بوم‌گردی‌ها، ۵۱۵ نفر در متل‌ها، ۲۱ هزار و ۴۰۵ نفر در خانه‌مسافرها، ۴۷ هزار نفر در اقامت‌گاه‌های غیر رسمی، ۸۴۶ نفر در اقامت‌گاه‌های اضطراری و مابقی در سایر مراکز اقامتی اسکان پیدا کردند.

معصوم‌علیزاده اظهار داشت: همچنین در مدت زمان یاد شده ۳۴۹ بازدید نظارتی از مراکز گردشگری همدان انجام و ۱۹ مورد تذکر، پنج مورد تشویقی و ۲ اخطار کتبی نیز صادر شده است.

استان همدان دارای یک هزار و ۸۵۰ اثر تاریخی، تفریحی و توریستی است

آرامگاه بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهمترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران نوروزی قرار گرفته است.

سنگ نوشته‌های گنج نامه، کلیسا‌های آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه‌های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران نوروزی استان همدان است.

امروز و در دهمین روز از فروردین، نزول بارش لطیف بهاری در شهر همدان بهمراه وزش باد شدید اگرچه لطافت و فضایی دلپذیر و فرح بخش به شهر بخشیده، اما برخی مسافران و گردشگران نوروزی به دیار هگمتانه را تا حدودی غافلگیر کرد.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.