سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خدمت‌رسانی هلال‌احمر به ۷۰ هزار مسافر نوروزی در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ هزار مسافر در بخش‌های مختلف از خدمات هلال‌احمر استفاده کردند و ۴ هزار نفر نیز آموزش‌های کمک‌های اولیه و امداد و نجات دیدند.

مسعود مثنوی در نشست ستاد کاهش تصادفات و خدمات نوروزی چهارمحال و بختیاری گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ امدادگر جوان در ۵۳ پایگاه ثابت، سیار و موقت مستقر هستند و به مسافران نوروزی ارائه خدمت می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری افزود: از ابتدای شروع طرح نوروزی ۲۰ حادثه در استان رخ داده است که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۴ مورد کمتر بوده است.


بیشتر بخوانید


وی بیان کرد: در سال جاری ۵ مورد فوتی در صحنه و ۹ مورد درمان سرپایی بوده در حالی که سال گذشته تعداد فوتی در صحنه صفر بوده است.

مثنوی با اشاره به اینکه ۳۸ تیم عملیاتی برای امدادرسانی به گردنه‌های برف‌گیر اعزام شدند، ادامه داد: ۷۰ هزار مسافر در بخش‌های مختلف از خدمات هلال‌احمر استفاده کردند و ۴ هزار نفر نیز آموزش کمک‌های اولیه و امداد و نجات دیدند.

وی تصریح کرد: متاسفانه رسیدگی به غرق‌شدگان متولی خاصی ندارد و ورود امدادگران هلال‌احمر نیز به حوادث رودخانه ممنوع است، هر چند امدادگران ما در چند روز اخیر برای عملیات غریق نجات وارد صحنه شدند، اما در صورت بروز حادثه برای امدادگر هیچ کسی پاسخگو نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.