سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرچشمه نهر مسیح هرات پذیرای مسافران نوروزی

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم گفت: منطقه گردشگری بکر و خوش آب و هوای سرچشمه نهرمسیح در ایام نوروز پذیرای مسافران است.

قدیریان رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم افزود: منطقه گردشگری بکر و خوش آب و هوای سرچشمه نهر مسیح دارای پرآب‌ترین، بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین رودخانه است.

او بیان کرد: این رودخانه تنها رودخانه دائمی در استان یزد است که از کوه‌های زاگرس سرچشمه گرفته، و این رود در بخش کشاورزی شهرستان خاتم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم ادامه داد: پارک سرچشمه نهر مسیح که در حاشیه این رودخانه قرار گرفته بر جذابیت چشمه افزوده و آن را به تفرجگاهی زیبا و بکر در دل کویر تبدیل کرده‌است و این پارک دارای امکانات رفاهی نظیر فروشگاه مواد غذایی، رستوران، فضای بازی کودکان، زمین ورزشی و سکو‌های اقامتی است.

به گفته قدیریان این تفرجگاه در پنج کیلومتری جنوب شرق شهر هرات واقع در شهرستان خاتم و در جنوب استان یزد واقع شده‌است.

او اظهارداشت: شهرستان خاتم در مثلث گردشگری یزد، فارس و کرمان قرار گرفته و برای سفر به این تفرجگاه از استان یزد مسیر یزد-خاتم با فاصله ۲۴٠ کیلومتر، از استان کرمان از مسیر شهرستان شهربابک به شهرستان خاتم با فاصله ۵۰ کیلومتر و از استان فارس از دو مسیر نی‌ریز-خاتم با فاصله ۱۲۲ کیلومتر و بوانات-خاتم با فاصله ۹۲ کیلومتر امکان‌پذیر است.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان خاتم گفت: سرچشمه نهر مسیح هرات در شهرستان خاتم هفتمین میراث طبیعی ثبت شده در فهرست آثار ملی طبیعی ایران است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.