سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جا به جایی ایمن حدود ۳ میلیون مسافر و گردشگر دریایی در هرمزگان

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی هرمزگان از جابه جایی ایمن ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۲۹۶ مسافر و گردشگر خبر داد.

حسین عباس‌نژاد گفت: از ابتدای اجرای طرح سفر‌های دریایی تا پایان روز هشتم فروردین ماه ۲ میلیون و ۹۶۵ هزار و ۲۹۶ مسافر و گردشگر شامل ۲ میلیون و ۵۰۷ هزار و ۵۶۲ مسافر و ۴۵۷ هزار و ۷۳۴ گردشگر از طریق اسکله‌ها، بنادر مسافری و گردشگری به صورت ایمن به جزایر استان رفت و آمد کردند.

او با اشاره به افزایش ۱۴ درصدی آمار جابه‌جایی مسافران طی این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: همچنین طی این مدت ۵۰۰ هزار و ۲۶۰ دستگاه خودرو نیز از طریق شناور‌های لندینگ کرافت از سرزمین اصلی به مقصد جزایر قشم و کیش و بالعکس جابجا شده که در این بخش نیز ۱۰ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان میزان جابه‌جایی مسافر از مسیر بنادر پل و لافت به سرزمین اصلی را بیش از ۸۲۲ هزار نفر اعلام کرد و گفت: طی این مدت ۶ هزار و ۵۵۶ شناور مسافری نیز در همین مسیر تردد کردند.

عباس‌نژاد آمار مسافران جابه جا شده از بندرعباس به جزیره قشم از طریق بندر شهید حقانی را ۲۴۲ هزار و ۸۸ نفر اعلام کرد و گفت: در این مدت ۲۱۳ هزار و ۷۳۳ نفر از اسکله ذاکری قشم و هزار و ۲۵۷ نفر نیز از بندر شهید باهنر تردد کردند.

او گفت: از ابتدای طرح سفر‌های دریایی تا پایان روز هشتم فروردین، ۹۹ هزار و ۵۰۰ نفر از بندر چارک و ۱۳ هزار و ۳۵۸ نفر مسافر از طریق بندر آفتاب به جزیره کیش سفر کردند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفر‌های دریایی هرمزگان با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح سفر‌هایی دریایی در استان هرمزگان تاکنون ۷۰ هزار و ۳۸۱ گردشگر از طریق اسکله دلفین قشم جابه‌جا شده‌اند، آمار جابه‌جایی مسافران در جزیره بوموسی را ۵۱۲ نفر اعلام کرد.

عباس‌نژاد میزان جابه‌جایی گردشگران از مناطق گردشگری دریایی شهرستان خمیر طی این مدت را ۵ هزار و ۶۷۵ نفر اعلام کرد و گفت: طی این مدت ۲۵ هزار و ۹۷۶ گردشگر نیز از طریق اسکله بهمن رفت و آمد داشته‌اند.

او همچنین آمار بازدیدکنندگان از جنگل‌های حرای قشم طی روز هشتم فروردین ماه را ۲۰ هزار و ۴۸۸ نفر و میزان تردد شناور‌های تفریحی برای جابه‌جایی این تعداد گردشگر را ۲ هزار و ۳۳۰ شناور تفریحی اعلام کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.