سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترویج آداب و رسوم در استان‌ها با برگزاری جشنواره

رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری برنامه‌های دهکده بهار ایران بسیار ارزشمند و قابل تحسین است.

محمدرضا دشتی اردکانی رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در مورد ویژه برنامه‌های دهکده بهار ایران که توسط شهرداری منطقه ۹ تهران در میدان آزادی در حال برگزاری است، اظهار کرد: با توجه به اینکه شاید خیلی از مردم امکان سفر نداشته باشند، ابتکار شهرداری منطقه ۹ برای برگزاری چنین برنامه‌هایی بسیار حائز اهمیت و در خور تحسین است.

وی افزود: بدون شک برگزاری چنین جشنواره‌هایی می‌تواند به ترویج آداب و رسوم در استان‌های مختلف کمک کند و باعث آشنایی مردم با صنایع دستی، موسیقی و رقص‌های محلی استان‌های مختلف شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برگزاری ویژه برنامه‌های دهکده بهار ایران در ایام نوروز مصادف شده با ماه مبارک رمضان گفت: بسیار خوب است که در این ایام مردم ایران شاد باشند و در کنار شادی با آداب و رسوم مردم سراسر کشور هم آشنایی پیدا کنند.

دشتی اردکانی در ادامه در پاسخ به این سوال که برگزاری برنامه دهکده بهار ایران چقدر می‌تواند در راستای همدلی و همبستگی تاثیرگذار باشد، بیان کرد: با توجه به اینکه نوروز در ۱۲ کشور دنیا برگزار می‌شود و این آیین در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است، هدف از اجرای چنین برنامه‌هایی همدلی مردم و نزدیک کردن دل‌ها به یکدیگر است.

وی اضافه کرد: اقدام شهرداری منطقه ۹ تهران در برگزاری برنامه‌های نوروزی بسیار خوب است و امیدوارم که دیگر مناطق تهران هم از چنین برنامه‌هایی الگو برداری کنند تا مردم بیشتر با فرهنگ عشایر و آداب و رسوم محلات مختلف کشور آشنا شوند.

رییس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: میدان آزادی یکی از نماد‌های جمهوری اسلامی است و همه‌ی دنیا با این نماد آشنایی دارند و اجرای برنامه دهکده بهار ایران در این مکان بسیار پسندیده و قابل توجه است. معتقدم این اقدام شهرداری باعث شده تا مردم عید نوروز متفاوتی را تجربه کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.