سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش دمای هوا در آذربایجان‌شرقی

 رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به نفوذ سامانه بارشی از عصر چهارشنبه به استان گفت: دمای هوا به صورت محسوس از هفت تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

آقای امیدفر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی و آخرین تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد فعالیت سامانه بارشی در آذربایجان شرقی موجب وزش باد شدید ، بروز  تندباد‌های لحظه ای، بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و بارش باران در مناطق گرمسیر خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه تمامی نواحی استان را فرا می‌گیرد اظهار کرد: فعالیت این سامانه روز جمعه تشدید می‌شود و تا بعدازظهر روز شنبه ادامه خواهد داشت.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت:به دنبال فعالیت این سامانه خیزش گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید و اختلال در تردد ناوگان حمل و نقل، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر‌ها و تابلو‌های تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت ، چادر‌های مسافرتی و احتمال سقوط اشیا و آسیب دیدن بخش کشاورزی استان دور از انتظار نیست.

آقای امیدفر ادامه داد: همچنین با توجه به بارش برف و باران در این روزها، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل ها، اصابت آذرخش، در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد خودرو‌ها وجود دارد.

وی از مسافران نوروزی استان خواست نسبت به استحکام سازه‌های موقت بویژه چادر‌های مسافرتی خود اطمینان کسب کرده و از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی همچنین خواستار تعطیلی یا حداقل محدود کردن فعالیت‌های عمرانی و عدم عبور و مرور و پارک خودروها در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهنسال شد.

آقای امیدفر تاکید کرد: گردشگران و مسافران نوروزی در سفر به این استان با خود تجهیزات زمستانی و پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند و کوهنوردان در فعالیت‌های کوهنوردی احتیاط کنند.

وی بر انجام اقدامات پیشگیرانه در جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال‌ها و آبروها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه، پرهیز از انجام هرگونه عملیات کشاورزی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه‌ها و انتقال نهاده‌های کشاورزی به مکان‌های مسقف تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.