سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمایت جهاد کشاورزی از کشت گلخانه‌ای

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: این سازمان تسهیلات مناسبی برای ساخت و راه اندازی واحد‌های گلخانه‌ای در نظر گرفته است.

راه انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با توجه به محدودیت منابع آبی همه کشاورزان باید به سمت ایجاد فضای گلخانه‌ای بروند و محصولات سبزی و صیفی در واحد‌های گلخانه‌ای تولید شود.

راه انجام گفت: از متقاضیان احداث گلخانه حمایت می‌شود و سازمان جهاد کشاورزی تسهیلات مناسبی برای ساخت و راه اندازی واحد‌های گلخانه‌ای در نظر گرفته است.

وی اضافه کرد: برای متقاضیان گلخانه‌ای توزیع تسهیلات داریم که سود و مبلغ تسهیلات سالانه متغیر است و با توجه به متقاضیان زیاد واحد‌های گلخانه‌ای اعطای تسهیلات با بهره پایین در اولویت وزارت جهاد کشاورزی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: کلاس‌های آموزشی برای بهره برداران برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین توزیع کارت زرد و توصیه‌های فنی از سوی کارشناسان جهت استفاده از آفت کش‌های بیولوژیک به جای سموم پر خطر نباتی به بهره برداران صورت می‌گیرد.

مدیر جهاد کشاورزی البرز هم از بهره برداری ۳ واحد گلخانه‌ای تا پایان سال خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷ واحد در زمینه سبزی و صیفی، ۲ واحد تولید کننده توت فرنگی و ۲ واحد به صورت تولید نشاء و پایه‌های رویشی فعالیت دارند.

در شهرستان البرز ۱۱ گلخانه با ۴۸ هزار متر مربع سطح زیر کشت وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.