سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

انجام غربالگری برای بیش از ۸۰ هزار نفر در مبادی مرزی

رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی ۳۳۵۱۸ عمل جراحی اورژانس و ۷۱۴۹۰ عمل جراحی الکتیو انجام شده است.

جعفر میعادفر، رئیس سازمان اورژانس کشور گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه ۷۱ هزار و ۴۹۰ عمل جراحی الکتیو، ۳۳ هزار و ۵۱۸ عمل جراحی اورژانسی انجام شده و به ۶۸ هزار و ۸۹۴ بیمار قلبی، ۱۱۴ هزار و ۲۹۱ ترومایی، ۱۰۶ هزار و ۸۵۸ بیمار تنفسی خدمت رسانی شده است. 

به گفته وی از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه ۴۲۲ هزار و ۶۸۴ بیمار در بیمارستان‌های سراسر کشور بستری و به دو میلیون و ۱۲۸ هزار و ۵۶۷ نفر به صورت سرپایی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده و تعداد ۷هزار و ۹۶۱ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده اند. 

او بیان کرد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه ۹ هزار و ۶۳۲ نفر واکسن هاری را دریافت و ۸۰ هزار و ۷۳۵ نفر در مرز غربالگری شده و از ۳۴۸۱ نفر تست کرونا گرفته شده است. 

او ادامه داد: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه از ۲۱۹ نفر تست مالاریا و از ۴۶ نفر نیز تست التور گرفته شده است. در این طرح ۸۶۸ مورد موفق احیای قلبی انجام شده که ۷۷۷ مورد در مراکز درمانی و ۹۱ احیا در بخش پیش بیمارستانی انجام شده است. 

او گفت: از آغاز طرح سلامت نوروزی تا به این لحظه ۵۹ هزار و ۷۹۳ واحد خون اهدا شده و به ۶۳ هزار و ۱۶۴ مرکز درمانی و بیمارستان‌ها خون‌های اهدایی توزیع شده است.

برچسب ها: اورژانس ، بیمار قلبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.