مهدی کوزگرها مدیرمرکز فوریتهای اجرایی شهر گفت : در اسفندماه سال گذشته بیشترین درخواست شهروندان مرمت آسفالت معابر سطح شهر بوده است.
کوزهگرها با اشاره به آمار درخواستهای ثبت شده شهروندان در اسفند ماه سال گذشته گفت: در اسفندماه سال گذشته ۲ هزار و ۶۲ درخواست شهروندان قابلیت ثبت و پیگیری در سامانه ۱۳۷ داشتهاست.
وی ادامه داد: مرمت معابر با آسفالت، از لحاظ آماری بیشترین درخواست شهروندان بوده که بیشتر در محدوده بلوار ۲۲ بهمن، خیابان پادگان، خیابان شهید انصاری و بلوار آزادگان بودهاست.
کوزهگرها با بیان اینکه نظافت خیابانها و کوچهها در رتبه بعدی قرار داشته، افزود:در مورد نظافت معابر که رتبه دوم درخواستها را به خود اختصاص داده، نقطه کانونی در شهرک مهدیه، محله کوثر، خیابان انصاری و شهدا گزارش شدهاست.
مدیرمرکز فوریتهای اجرایی شهر خاطرنشان کرد: به دلیل فرارسیدن عید نوروز و رغبت بیشتر مردم به خرید، درخواست برای برطرف کردن سدمعبر دستفروشان و وانتبارهای دوره گرد که بیشتر در محدوده خیابان شهدا، بلوار رزمندگان، تهران قدیم و میدان انگور بوده هم افزایش یافت تا آنجا که در رتبه سوم خواسته شهروندان قرار گرفت.
وی به درخواست ویژه اسفندماه همزمان با بیداری طبیعت هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه بازه فصل هرس درختان تا پایان فصل زمستان بوده؛ بنابراین هرس شاخهها از جمله درخواستها از مرکز فوریتهای شهری که بیشتر در محدوده بلواربهشتی و خیابان تهران قدیم بوده که در رتبه چهارم قرار گرفته است.
به گفته کوزهگرها، تخلفات ساختمانی، جمعآوری سگهای ولگرد و جمعآوری خاک و نخاله دستگاههای خدمات رسان (آب، برق و گاز) از دیگر درخواستها بوده که شهروندان به مرکز فوریتها انتقال دادهاند.
مدیرمرکز فوریتهای اجرایی شهر گفت: از مجموع پیامهای ثبت شده، بیشترین درخواست به سازمان پسماند با ۳۰ درصد، پس از آن، منطقه دو شهرداری ۱۶ درصد، منطقه یک شهرداری ۱۳ درصد، منطقه چهار ۱۲ درصد و منطقه سه ۱۰ درصد اختصاص داشته که کارشناسان انتقال دادهاند؛ البته در بین سازمانها هم، سازمان پارکها و فضای سبز ۹ درصد، سازمان حمل و نقل و ترافیک ۴ درصد، مرکز توسعه اجتماعی ۳، سازمان ساماندهی مشاغل و فرآوردههای کشاورزی ۲ درصد و مرکز کنترل ترافیک ۱ درصد پیامهای مرکز فوریتهای اجرایی شهر را به خود اختصاص دادهاست.