سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزادسازی بیش از ۲ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی از آزاد سازی دو و نیم هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود خبر داد.

مهدی رحمان دوست مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: ۲.۵ هکتار از اراضی کشاورزی بویین زهرا که به شکل غیرمجاز تغییر کاربری داده شده بود، آزادسازی و به وضعیت اولیه بازگشت.

رحمان دوست افزود: این میزان اراضی کشاورزی با قلع و قمع و تخریب ۳۶ فقره بنای غیرمجاز به وضعیت اولیه بازگشت.

وی اظهار کرد: بنا‌های غیرمجاز یاد شده در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی که بر قلع و قمع تغییر کاربری‌های غیرمجاز حین ساخت و ساز تاکید دارد، با حضور عوامل انتظامی و نمایندگانی از دادستانی بویین زهرا و امور اراضی استان قزوین تخریب شد.

این مسئول گفت: بنا‌های غیرمجاز اشاره شده شامل دیوارکشی، فنس کشی، پی کنی، محوطه سازی و اتاقک نگهبانی بودند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه معمولا در ایام نوروز فعالیت سودجویان برای تغییر کاربری‌های غیرمجاز افزایش می‌یابد، گفت: در این راستا گشت‌های یگان حفاظت امور اراضی تشدید شده و سرکشی‌های شبانه نیز به آن‌ها افزوده شده است.

رحمان دوست اظهار کرد: اراضی کشاورزی در استان و کشور ما محدود است و باید برای صیانت از امنیت غذایی جامعه و جلوگیری از بورس بازی زمین از آن‌ها به خوبی مراقبت کنیم.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: سامانه ۱۳۱ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در زمینه تغییر کاربری‌های غیرمجاز است.

استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.