سید محمود هاشمی روز یکشنبه در نشست هماندیشی تبیین سیاستهای استاندارد و کیفیت با مدیران واحدهای تولیدی، صنعتگران و مدیران کنترل و کیفیت خراسان جنوبی اظهار داشت: امسال یک خودروی پنج ستاره متعلق ایران خودرو هم در صورت پاس نکردن استانداردها از درجه اعتبار ساقط میشود.
وی با اشاره به لزوم کیفیت ایمنی خودروها گفت: در زمینه کیفیت خودرو طی سال گذشته سازمان ورود جدی داشته و در این خصوص هزینه سنگین هم کرده چرا که آزمونهای ۸۵ گانه همه انجام نمیشد.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران افزود: امسال از خودروسازان خواستیم که کیفیت خودروهای خودشان را در شان مردم ایران دنبال کند و به تراز کیفیت برسند.
هاشمی عنوان کرد: بحث کم فروشی یکی از مباحث مهم و جدی است که سازمان ملی استاندارد دنبال میکند چرا که کم فروشی علاوه بر مسایل شرعی، آورده زیادی برای تولید کننده دارد.
وی ادامه داد: مرکز اندازه شناسی سازمان ملی استاندارد ایران در این خصوص ورود پیدا کرده و حد رواداری وزن محصولات را حذف کرد.
هاشمی از تولیدکنندگان استان خواست که نسبت به کم فروشی محصولات خود حساس باشند چرا که طبق قانون برخوردهای لازم صورت خواهد گرفت و از طرفی هم اثرات منفی در زندگی خود تولیدکنندگان دارد.
وی با اشاره به تولید برخی محصولات تقلبی در استانها گفت: گاه پایشهای ادارات کل استاندارد از سطح بازار به نفع خود تولید کننده چرا که در این پایشها محصولات تقلبی شناسایی میشوند.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران خاطرنشان کرد: استاندارد و اندازه گیری خدمات به خصوص در محصولات پرمصرف در دستورکار جدی ما است.
هاشمی اظهار داشت: در بحث قانون هوای پاک، سازمان ملی استاندارد ورود کرده و بیشترین فشار به سازمان از ناحیه همین موضوع است که در راستای استقرار هوای پاک به رسالت خود به خوبی عمل کند.
وی ادامه داد: همچنین حد مجاز آلایندهها به خصوص در محصولات کشاورزی به دلیل پرمصرف بودن آنها در دستورکار جدی است.
هاشمی با بیان اینکه تمام تولیدات صادرکنندگان اگر به دنبال هستند که محصولات خود را صادر کنند باید محصولات آنان در کشور ثالث آزمون شود، عنوان کرد: یک سالی است که مرکز ملی تایید صلاحیت ایران تلاش دارد که بتوانند عضو هایتک شود تا نمونههایی که در کشور آزمون شود در تمام دنیا اعتبار کیفی داشته باشد.
وی افزود: در آذرماه امسال از سوی هایتک مورد ارزیابی قرار خواهیم گرفت و در صادرات هایتک محصولات تولیدکنندگان ما با گواهی بازرسی و کیفی داخلی و بدون نیاز آزمون در کشور ثالث به دنیا صادر خواهد شد.
رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ادامه داد: این اعتبار بخشی بین المللی زمینه ساز گشایش در تولید و صادرات خواهد شد.
الان وقت آن است که مردم ایران با اختیار و آزادی بتوانند خودرو دلخواه خود را از بازار جهانی و یا تولید داخل انتخاب و خرید کنند.واردات باید بدون گمرکی آزاد و رقابت واقعی باشد تا هر خودرویی که مزیت نسبی بالاتری برای خریدار داشت،را بخرد.هر کمپانی داخلی هم که نتوانست بدون دزدی و کم فروشی و یارانه و ... رقابت واقعی کند.باید تعطیلش کنند.مگر مردم ایران تا کی باید بخاطر سود یک مشت از خدا بی خبر دزد تاوان بدهند.
ببینید درسته من خودم اعتقاد دارم ما تو خیلی زمینه ها پیشرفت کردیم، مثلا ما اگر تو صنعت موشکی، تو اوج تحریم ها پیشرفت کردیم بخاطر این بوده که به عنوان مثال مدیریت صنعت هوافضای سپاه از اول کمترین تغییر رو داشته
اما این صنعت خودروسازی مدیرانش سریع عوض میشدن و جای پیشرفت نداشتیم
اصلا من فکر کنم تو این موقعیت اگه فعلا ایرانخودرو و سایپا رو جمع کنیم بجاش کارخونه پرورش الاغ!!! بزنیم برامون بیشتر صرف کنه.
تیبا که قیمت پایینتری داشت حذف شد و کوییک که همون کیفتو داره با قیمت به مراتب بالاتر تولید میشه!!!
خواهشاً قیمت ها رو واقعی کنید تا نه از جیب مردم پول به دست دلال و واسطه نرود و هم کسری بودجه نداشته باشیم. مثلاً خودرو اختلاف آن با بازار آزاد بیش از چند برابر است و پولش به جیب دلال ها می رود و این شرایط رانت ثبت نام فقط به خاطر اختلاف زیاد قیمت کارخانه و بازار است، چرا دولت قیمت آن را واقعی نمی کند؟ چرا به نفع دلال ها کار می کنند؟
سمند فرغون کوپتر
پژو کوپتر فرغون
تیبا زاغارت کوپتر
سایپا زاغارت گینی
الان ی هفته دیگه پراید میشه ۵۰۰ میلیون. ۲۰۶ میشه یکمیلیارد و پانصد و همین ریتم واسه بقیه تکرار میشه
خسته نباشید اول سالی
پس قبول کردند تا به حال خودرو های بی کیفیت تحویل مردم داده اند . دادستان محترم قوه قضائیه به این موضوع ورود نماید و ضرر متحمل شده به مردم را وصول نماید.
ماشاالله به این صداقت و راستگویی
مثل یک یخچال درست میکند که ۵ال۶ سال کار کنه یا موتور میسوزه یا یک اتصال کوچک برق خراب بشه ول دلشان نمیخواه یخچالی درست کنه که ۲۰ال۳۰سال کار کنه که کارخانه همیشه مشتری خودش داشته باشد ملت دانا هستند شما نادان هستی
این شرکت به یکباره ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون رو محصولاتش گذاشته
چرا هیچ مسئولی رسیدگی نمیکنه
ماشین پراید، اصل آن شرکت کره ای می باشد که معروف به KIA ، بخدا قسم اگر ماشین پرایدی که توسط سایپا تولید میشود برایشان بفرستید، مؤکداً و یقیناً، این ماشین با گزارشی از ایرادات و عدم استفاده از آن در شهرهای کره،به کشور اولیه اش ارجاع می گردد!!!
ولی قانونگزار ما از مجلس و مجری آن دولت ، هر دو با دید منفعت خالص بدون در نظر گرفت مردم، حتی اگر مردم تماماً نابود شوند!!!
انا لله و انا الیه راجعون ولاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم.
زالو بودن خودروسازان بر کسی پوشیده نیست
اصلا چیزی به عنوان خودرو با کیفیت داریم!؟
کی میخوان تو این مملکت این دور زدن خودتون و ضربه به کشور تمام کنید ؟ جیب نمیذاره نه ؟ جیبم نهایتا باید در یه حدی پر بشه و بعد از اون مال استفاده شه