سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همزمان با اجرای طرح نوروزی؛

۳۶ نفر بر اثر سوانح رانندگی در سیستان و بلوچستان جان باختند

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از شروع طرح تعطیلات نوروزی در ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۱ تا پنجم فروردین امسال تعداد ۳۶ نفر در تصادفات جاده‌ای در این استان جان باخته اند.

دکتر فریبرز راشدی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون ۸۲۷ فقره ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی به منظور امدادرسانی به حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای در سطح استان سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی افزود: در این ماموریت‌ها ۴۰۹ فقره در جاده‌ها و ۴۱۸ مورد در مناطق شهری سیستان و بلوچستان در طرح نوروزی اورژانس رخ داده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان گفت: آمار ماموریت‌های مرتبط با حوادث جاده‌ای نسبت به مدت مشابه سال گذشته در استان ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: علت عمده این تصادفات تخطی از سرعت مطمئنه، استفاده از تلفن همراه و انحراف به چپ بوده است.

راشدی با اشاره به آمادگی اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ۲۰ پایگاه فعال شهری، ۴۳ پایگاه فعال جاده‌ای و یک مورد اورژانس هوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علم پزشکی زاهدان فعال است تا در صورت بروز سوانح اقدامات لازم در بحث امداد و انتقال مجروحان را انجام دهند.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی۱۴۰۱ در پی ۷۰ ماموریت امدادی در مجموع ۵۶۱ مصدوم به مراکز درمانی منتقل شدند و ۶۱ نفر متاسفانه قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی و حین وقوع تصادف در دم جان باخته‌اند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: بیشتر تصادفات رانندگی در نتیجه بی دقتی، بی‌توجهی و سهل انگاری راننده صورت می‌گیرد.

وی اظهارداشت: تمام تلاش نیرو‌های اورژانس کاهش تصادفات و ارائه خدمات در کمترین زمان ممکن برای جلوگیری از آسیب‌های جدی است.

راشدی خاطرنشان کرد: مردم در صورت بروز هر گونه حادثه می‌توانند با شماره ۱۱۵تماس گرفته و از خدمات رایگان اورژانس بهره‌مند شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.