سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود بیش‌از یک میلیون مسافر نوروزی به سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: استان امسال میزبان یک میلیون و ۴۳۰ هزار گردشگر و مسافر نوروزی بود که از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی منطقه بازدید کرده اند.

علیرضا جلالزایی با اشاره به اینکه در مبادی شهر‌ها راهنمایان گردشگری حضور فعالی دارند تا مسافران و گردشگران نوروزی را راهنمایی کنند، اظهارداشت: طبق آمار‌ها از ۲۰ اسفندماه تا سوم فروردین ماه یک میلیون و ۴۳۰ هزار نفر به سیستان و بلوچستان سفر کردند.
وی افزود: از میان محوطه‌های گردشگری و باستانی شهرستان چابهار و سواحل مکران و پس از آن منطقه سیستان «چاه نیمه‌ها» پذیرای بیشترین گردشگر نوروزی بودند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون آیین استقبال از مسافران نوروزی در محل جاذبه‌های طبیعی و بکر گردشگری استان برگزار شده است.

وی ادامه داد: برای استقبال از مسافران نوروزی با برپایی سیاه‌چادر‌ها طبخ غذا‌های محلی در دستور کار قرار گرفت تا ورود گردشگران نوروزی با غذا‌ها محلی عجین شود.

جلالزایی تصریح کرد: همچنین در مکان‌های استقبال از مسافران نوروزی آئین‌های سنتی، فرهنگ و رسوم و موسیقی محلی به نمایش گذاشته شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای اجرای طرح نوروزی تعداد ۴۹ هزار و ۲۱۴ نفر مسافر به حوزه شمال استان وارد شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه ایام نوروز سال گذشته ۱۷ درصد افزایش داشته است.
ایوب کرد، بیان کرد: تعداد کل تردد از ۲۴ اسفند تا سوم فروردین یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.