سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشور‌های اسکاندیناوی مقابل روسیه دفاع مشترک هوایی تشکیل می‌دهند

چهار کشور حوزه اسکاندیناوی اعلام کردند نیروی هوایی خود را برای مقابله احتمالی با روسیه ادغام خواهند کرد.

کشور‌های اسکاندیناوی در شمال اروپا قصد دارند در برابر آنچه تهدید‌های روسیه نام نهادند، دفاع مشترک هوایی تشکیل دهند.

به گزارش رویترز، فرماندهان نیروی هوایی سوئد، نروژ، فنلاند و دانمارک گفتند که نامه‌ای مبنی بر ایجاد یک پدافند هوایی یکپارچه شمال اروپا با هدف مقابله با تهدید فزاینده روسیه امضا کرده‌اند. بر اساس بیانیه‌های نیرو‌های مسلح این چهار کشور، هدف این است که سیستم دفاع هوایی آن‌ها به طور مشترک و بر اساس روش‌های شناخته شده عملیات تحت ناتو عمل کند.

سرلشکر جان دام، فرمانده نیروی هوایی دانمارک گفت: اقدام برای ادغام نیرو‌های هوایی با حمله روسیه به اوکراین در فوریه سال گذشته آغاز شد. ناوگان ترکیبی ما را می‌توان با یک کشور بزرگ اروپایی مقایسه کرد.

تعداد دقیق جنگنده‌های عملیاتی این چهار کشور به طور دقیق مشخص نیست، اما نروژ و فنلاند دارای جنگنده‌های اف ۳۵ ساخت آمریکا هستند که رادارگریز و نسل پنجمی است.

امضای قرارداد در پایگاه هوایی رامشتاین در آلمان و با حضور ژنرال جیمز هکر، رئیس فرماندهی هوایی ناتو، که بر نیروی هوایی ایالات متحده در منطقه نیز نظارت دارد، برگزار شد. سوئد و فنلاند سال گذشته برای پیوستن به ائتلاف نظامی فرا آتلانتیک درخواست دادند. اما این روند توسط ترکیه که به همراه مجارستان هنوز عضویت‌ها را تصویب نکرده اند، متوقف شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.