سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار زرد برای ورود سامانه بارشی صادر شد

کارشناس هواشناسی گفت: هشدار سطح زرد برای ورود سامانه بارشی جدید از فردا در نواحی غربی کشور صادر شده است.

خانم کبری رفیعی گفت: سامانه بارشی از فردا تا روز چهارشنبه با بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، کاهش نسبی دما و در نقاط مستعد تگرگ، در ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد همچون استان های آذربایجان غربی، کردستان، مرکزی، کرمانشاه، همدان، قزوین، زنجان، اردبیل، جنوب آذربایجان شرقی، ارتفاعات استان های چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، قم، مرکزی، همدان، نیمه غربی اصفهان، بوشهر، فارس، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد، اصفهان، قم، مرکزی، همدان، کردستان، فارس، بوشهر و کرمان با بارش برف همراه خواهد شد. 

به گفته کارشناس هواشناسی، مخاطرات این سامانه کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، صاعقه، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب و احتمال طغیان رودخانه‌ها پیش‌بینی شده و در نواحی کوهستانی به ویژه گردنه‌ها کولاک برف نیز رخ می‌دهد.

او می گوید:  براثر این سامانه بارشی  احتمال آسیب به صنعت کشاورزی به ویژه در مورد کاهش دما وجود دارد و سازمان هواشناسی به اجتناب مطلق از اتراق در بستر و اطراف مسیل‌ها و احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها توصیه کرده است.

همچنین احتیاط در سفرهای برون شهری و در صورت سفر با خودرو، به همراه داشتن تجهیزات لازم از جمله لباس زمستانی و سوخت کافی ضروری است.

احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی، پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، در نواحی سردسیر آمادگی برای برف روبی توسط دستگاه‌های مربوطه و پرهیز از انجام هر گونه عملیات کشاورزی عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه رودخانه ها انتقال نهاده های کشاورزی به مکان های مسقف از دیگر نکاتی است که رعایت آن‌ها در این شرایط جوی لازم است.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.