سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹ نفر در حوادث ترافیکی استان اردبیل جان باختند

ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد: ۹ نفر در حوادث ترافیکی استان جان باختند.

ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل اعلام کرد در بازه زمانی ۲۴ اسفند تا پنج فروردین ماه، هفت هزار و ۱۰۴ بار با مراکز فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ استان تماس برقرار شده است و مراکز اورژانس، یکهزار و ۹۸۳ ماموریت را انجام داده اند.

بر این اساس در مدت زمان یاد شده، ۴۵ هزار و ۲۱۳ نفر به مراکز فوریت‌های پزشکی استان مراجعه کرده اند و شمار بیماران سرپایی این مراکز ۳۷ هزار و ۷۱۴ نفر بوده و ۱۸ بیمارستان دولتی و ۱۰۵ مرکز جامع سلامت در شهرها و ۶۵ مرکز فوریت پزشکی جاده ای نیز فعال بوده است.

همچنین هفت هزار و ۴۹۹ نفر در مراکز درمانی دولتی بستری بوده اند و ۴۹۳ عمل جراحی اورژانسی انجام شده و ۲۲۰ بیمار نیز به سایر مراکز درمانی اعزام شده اند و یکهزار و ۶۶۱ نفر در رابطه با بیماری قلبی و ۵۲ نفر در مورد سکته مغزی به اورژانس‌ها مراجعه کرده اند.

طبق اعلام ستاد نوروزی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در دوره زمانی مذکور سه هزار و ۹۱۱ بار از اماکن عمومی و مورد مراجعه مردم بازدید بهداشتی به عمل آمده و چهار هزار و ۴۵۳ کیلوگرم مواد غذایی فاسد کشف شده و آب شرب در مناطق مختلف ۹۲۳ بار کلرسنجی شده و ۱۱ مکان یا واحد تجاری نیز به علت تخلفات بهداشتی پلمب شده است.

به گزارش ایرنا و بر اساس خبری از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل، بیش از ۷۰ درصد ظرفیت اماکن اقامتی استان با ورود مسافران و گردشگران نوروزی تکمیل شده و سفرهای نوروزی به این استان به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان افزایش یافته است.

استان اردبیل با ۱۲ شهرستان در شمال ایران و با جاذبه های متنوع طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی از مقاصد اصلی گردشگران و مسافران است.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.