سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قیمت نفت برنت ۷۵ دلار و ۶۸ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۰.۳ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۶۸ سنت رسید.

 رویترز در گزارشی اعلام کرد : قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۲۳ سنت معادل ۰.۳۰ درصد کاهش به ۷۵ دلار و ۶۸ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۲۰ سنت معادل ۰.۲۹ درصد کاهش ۶۹ دلار و ۷۶ سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی ۱ درصد در روز پنجشنبه کاهش قیمت داشتند، اما در آستانه یک افزایش هفتگی ۳ تا ۴ درصدی قرار دارند. بحران بخش بانک‌داری و نگرانی در مورد احتمال رکود اقتصاد باعث بزرگ‌ترین کاهش قیمت هفتگی این شاخص‌های نفتی در هفته گذشته شده بود.

تحلیلگران عقیده دارند ادامه عرضه نفت خام روسیه به بازار جهانی و همچنین طولانی شدن نگرانی درمورد بخش بانک‌داری همچنان بر قیمت نفت تأثیر می‌گذارد.

الکساندر نواک، معاون نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولیدی که قرار بود انجام شود، نسبت‌به سطح تولید ۱۰.۲ میلیون بشکه در روز ماه فوریه صورت خواهد گرفت.

این بدان معناست که روسیه قصد دارد بین ماه‌های مارس تا ژوئن ۹.۷ میلیون بشکه در روز تولید کند، یعنی کاهش تولید این کشور بسیار پایین‌تر از رقمی خواهد بود که مسکو قبلاً اعلام کرده بود.

از طرف دیگر انتظار افزایش تقاضا در چین از قیمت نفت حمایت خواهد کرد. چین بزرگ‌ترین واردکننده نفت در دنیاست و تقاضا در این کشور به ۱۶ میلیون بشکه در روز رسیده است.

بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس پیش‌بینی می‌کند قیمت نفت خام برنت در سه‌ماهه دوم ۲۰۲۴ به ۹۷ دلار در هر بشکه برسد.

کاهش بیش‌از ۱ درصدی شاخص دلار در هفته گذشته خرید نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر کرده و مانع پایین آمدن بیشتر قیمت آن شده‌است.

برچسب ها: نفت تهران ، نفت جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.