سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شوش زیبا چشم به راه مسافران نوروزی؛ بیش از ۲۱ هزار نفر از این شهرستان دیدن کردند

دیروز و امروز بیش از ۲۱ هزار نفر از یادمان‌های شهرستان شوش و حرم دانیال نبی دیدن کردند.

محمود عیدانی فرماندار  شوش با بیان اینکه، این شهرستان قدمت ۷ هزار  و ۵۰۰ ساله دارد، گفت: ۱۵ لایه شهری در شوش وجود دارد که نشان از حضور  حکومت‌های مختلف در ادوار تاریخ دارد.

او با اشاره به اینکه سه رودخانه دز، شاوور و کرخه در شوش قرار دارد، افزود: یکی از جاذبه های گردشگری همین روخانه‌ها هستند که در ایام نوروز و تعطیلات ازدحام و حضور مسافر چند برابر می‌شود.

فرماندار شوش ادامه داد: حرم دانیال نبی از دیگر مکان ها‌ی مذهبی و گردشگری است که در ایام مختلف سال و در تعطیلات نوروز پذیرای مسافران است.

آقای عیدانی موزه شوش، میراث جهانی شوش، معبد چغازنبیل و معبد هفت تپه  را از دیگر مکان‌های گردشگری عنوان کرد که هر ساله میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

او ادامه داد: یادمان شهدای فتح المبین و یادمان فکه از دیگر مکان‌هایی است که هر ساله مسافران زیادی را جذب می‌کند.

فرماندار شوش می‌گوید:  شهرستان شوش  از نظر خدمات هتلی در مضیقه  است و سرمایه گذار نداریم  که یکی از برنامه‌های امسال  به نتیجه رساندن این موضوع و جذب سرمایه گذار  است.

آقای عیدانی گفت: آموزش و پرورش ۳۰ مدرسه و بیش از ۲۰۰ کلاس را برای اسکان  مسافران  نوروزی  مهیا کرده  که امروز بیش از ۵۱۴ نفر در قالب ۱۱۷ خانوار در ۱۱۴ کلاس و ۱۷ مدرسه اسکان داده شدند.

او ادامه داد: از ۲۷ اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون ۵ هزار و ۶۰۰ نفر  در قالب  هزار و ۱۶۰ خانوار در مدارس شوش اسکان یافتند.

فرماندار شوش گفت:  امروز هزار و ۶۱۶ از محل کاخ آپادانا و موزه شوش  و ۵۳۲  نفر از  موزه هفت تپه دیدن کردند.

محمود عیدانی با بیان اینکه  پارسال بیش از ۲۵۰ هزار گردشگر و کاروان‌های راهیان نور از یادمان فتح المبین  بازدید کردند، ادامه داد: دیروز و امروز  نیز ۱۱ هزار و ۷۴۰ نفر  از این مکان دیدن کردند.

او با اشاره به اینکه امروز ۹۵ نفر نیز از یادمان فکه  بازدید کردند، گفت: دیروز و امروز نیز حرم دانیال نبی میزبان ۱۰ هزار مسافر بوده است.

فرماندار شوش با عنوان اینکه ۲۰۰ مسافر نوروزی در  مصلی قدیم اسکان داده شدند، افزود: شهرداری نیز در ابتدای ورودی شهر ۱۵ چادر را برای اسکان مسافران نوروی مهیا کرده  است.

آقای عیدانی می‌گوید:  نیرو‌های هلال احمر، اورژانس و کادر پزشکی، نیرو‌های انتظامی و ... نیز در آماده باش کامل و ارائه خدمات به مسافران بوده و همچنین بازرسان سازمان صمت نیز در حال نظارت بر بازار و کالا‌های اساسی هستند.

به گفته او، سوخت نیز برای مسافران  نوروزی تامین شده و از این نظر مشکلی وجود ندارد.

 فرماندار شوش گفت: در حال پیگیری افزایش زیرساخت‌های اسکان و اماکن گردشگری هستیم  و  ۸ منطقه تاریخی شناسایی شده و بصورت کتابچه تالیف شده تا در سال آینده برای شناساندن  شوش به مردم  استفاده شود  و شوش به جایگاه واقعی خود برسد.

محمد عیدانی گفت: در بارندگی اخیر ۲ سالن ورزشی در اختیار مسافران قرار داده شده تا دچار رنج و عذاب نشوند.

نمایشگاه صنایع دستی نیز در کنار موزه هفت تپه برای ارائه صنایع دستی برپا شده است.

موزه شوش، هفت تپه و چغازنبیل از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر برای بازدید مسافران باز هستند.

شهرستان شوش  از شمال به اندیمشک، از شرق به دزفول،  از جنوب کرخه و اهواز  و از غرب به استان ایلام  و شهرستان دهلران ختم می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.