سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد با حرمت شکنان ماه مبارک رمضان

دادستان عمومی و انقلاب قزوین ضمن هشدار به افرادی که حرمت ماه مبارک رمضان را حفظ نمی‌کنند، از برخورد قانونی با هنجارشکنان در این ماه خبر داد.

حسین رجبی دادستان قزوین گفت: بدون شک تقارن بهار طبیعت و بهار قرآن فرصت مناسبی برای خانه تکانی و دگرگونی دل‌ها است و باید از برکات این ماه عزیز به خوبی بهره‌مند شد.

وی با بیان اینکه فریضه روزه یکی از واجبات دین مبین اسلام بوده و براساس شرع مقدس نیز روزه خواری حرام و ممنوع است، تصریح کرد: طبق ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی نیز مجازات‌هایی برای افرادی که در انظار و اماکن عمومی روزه خواری کرده و تظاهر به عمل حرام کنند، در نظر گرفته شده است.

به گفته این مسئول حوزه قضایی، براساس این قانون، مجازاتی از قبیل حبس و شلاق در انتظار افرادی است که نسبت به حفظ شعائر دینی و حرمت ماه مبارک رمضان کوتاهی می‌کنند.

رجبی تاکید کرد: علاوه بر مجازات‌های تعیین شده در قانون، در راستای اصلاح فرد نیز مجازات تکمیلی بنا به تشخیص دادگاه با رویکرد فرهنگی و در قالب تحقیق و مطالعه در خصوص ماه مبارک رمضان نیز مشخص شده و متخلفان نیز ضمن معرفی به مراکز فرهنگی، موظف هستند در زمان تعیین شده نتایج مطالعه و تحقیقات خود را به دادستانی اعلام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین در خصوص فعالیت مراکز و رستوران‌های استان در این ماه مبارک، گفت: طبق قانون و براساس تصمیماتی که توسط نهاد‌های متولی اتخاذ شده، تنها رستوران و مراکز گردشگری بین راهی مجاز به ارایه خدمات به مسافران خواهند بود و با واحد‌های صنفی که خارج از چارچوب قانون نسبت به ارایه این نوع خدمات در ماه مبارک رمضان اقدام کنند، برخورد می‌شود.

رجبی یادآور شد: اصناف حقوقی متخلف علاوه بر تحمل مجازات‌های قانونی و تشکیل پرونده، موظف به نصب بنر عذرخواهی از عموم مردم در محل کار خود نیز خواهند شد.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: از افرادی که به هر دلیل قادر به ادای فریضه روزه نمی‌باشند، درخواست می‌شود به لحاظ ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و احترام به روزه داران، از تظاهر به روزه خواری در ملاء عام تحت هر شکل و شرایطی خودداری کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.