سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان اسکان ۱۰۰ هزار مسافر و گردشگر در اقامتگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت اقامتگاه‌های استان برای اسکان مسافران نوروزی را حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد.

سعید طالبی پور گفت: براساس داده‌های سامانه نظارت بر تاسیسات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد، از ۲۵ اسفندماه پارسال تاکنون ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر در استان اقامت کردند.

او افزود: در ۲۹ اسفند ماه و آخرین روز سال ۱۴۰۱ نیز بیش از ۱۴هزار و ۵۰۰ نفر از استان بازدید و ۶ هزار و ۵۶۰ نفر هم در استان اسکان کرده اند.

به گفته طالبی پور؛ گردشگران و مسافرانی که در چند روز گذشته وارد استان شدند بیشتر از آبشار یاسوج، روستای کریک و غار ده شیخ دنا، پارک شلال دون باشت، بارگاه بی بی حکیمه (س) در گچساران، چشمه بلقیس چرام و حرم امامزاده محمد کهگیلویه بازدید کرده اند.

این مقام مسئول ظرفیت اقامتی مسافران نوروزی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد را تا ۱۰۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی و سایر موارد اعلام کرد و ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی رسمی زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار دارد که مورد استفاده گردشگران و مسافران نوروزی قرار می‌گیرند.

طالبی پور می‌گوید: علاوه بر مکان‌های رسمی، مدارس، سالن‌های ورزشی، هلال احمر و شهرداری‌ها با پیش بینی شرایط خاص و حتی بارندگی در ایام نوروز، در مجموع تا ۱۰۰ هزار ظرفیت اقامت در نظر گرفته شد.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد؛ ۱۲ پایگاه و ۱۶۳ آموزشگاه در قالب یک هزار و ۲۶۱ کلاس از سوی آموزش و پرورش استان برای اسکان مهمانان نوروزی ۱۴۰۲ در استان پیش بینی شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.