سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام بیان کرد

هشدار‌های پلیس ایلام در خصوص پیشگیری از سرقت

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در خصوص پیشگیری از سرقت منزل در ایام عید نوروز توصیه و هشدار‌هایی را به شهروندان ارائه کرد.

سرهنگ  قدرت حیدریزاد، فرمانده انتظامی شهرستان ایلام اظهار داشت: بسیاری از سرقت‌ها به راحتی و بدون هیچ گونه مانعی صورت می‌گیرد در واقع این بدین معنی است که بسیاری از مردم خانه خود را بدون قفل کردن در و پنجره‌ها ترک می‌کنند.

وی افزود: در ایام عید نوروز قبل از ترک خانه و مسافرت مطمئن شوید که در ورودی پارکینگ‌ها به داخل منزل قفل هستند و برای جلوگیری از سرقت تمامی قفل‌های در و پنجره‌ها را به قفل‌های قوی‌تر تغییر دهید.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام بیان کرد:  اگر متوجه شدید که در اطراف شما فعالیت‌های مجرمانه توسط سارقان صورت گرفته به امنیت توجه بیشتری کنید. این توجه می‌تواند راهی برای محافظت از خانه و امنیت شما باشد.

حیدری زاد اضافه کرد: همسایگان خود را بشناسید شناختن افرادی که در محل و همسایگی شما زندگی می‌کنند یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی است که می‌توانید انجام دهید.

وی ادامه داد: شناخت از همسایگان یکی از شیوه‌های رایج جلوگیری از وقوع جرم به ویژه سرقت است مطالعات نشان داده این برنامه راهی مؤثر برای جلوگیری از سرقت و خشونت است.

رئیس پلیس شهرستان ایلام تاکید کرد: اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی در ایام عید نوروز از شهر خارج شوید، بهتر است اقوام یا بستگانی که به آن‌ها اعتماد کامل دارید را از سفر مطلع کنید و از آن‌ها بخواهید در این مدت مراقب خانه شما باشند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: همچنین از اقوام نزدیک بخواهید دائم به خانه شما رفت و آمد کنند و گلدان‌ها را آب دهند، در این صورت این گونه به نظر می‌رسد که شما هنوز درخانه هستید.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام تصریح کرد: حیاط خود را محافظت کنید چنانچه در حیاط خانه درختچه‌های بلند و مکان‌هایی وجود دارند که دزدان بتوانند در میان آ‌ن‌ها مخفی شوند تا به خانه شما وارد شوند، بهتر است این درختان و درختچه‌ها را کوتاه کنید.

سرهنگ حیدری زاد خاطر نشان کرد: قرار دادن کلید یدکی خانه زیر گلدان هنگام ترک منزل، ممکن است یک فکر خوب به نظر برسد، اما این یک دعوت آشکار برای سارق است که بدون هیچ مشکلی وارد منزلتان شود، پس کلید یدکی منزل خود را به اقوام درجه یک یا همسایه یا دوستی که به خوبی او را می‌شناسید و در نزدیکی شما زندگی می‌کند بدهید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت
۲۰:۴۹ ۰۱ فروردين ۱۴۰۲
قفل ضد دیلم گاردمن روی درب منزل،‌ محل کار، انبار و حتی گاوصندوق نصب کنید و حفاظ ضد دیلم هم مقابل بالکن، نورگیر و پنجره ها که اگر همه دنیا هم دزد بشن، مثل پشه هایی که دور پشه بند میچرخند هیچ کاری نتونن بکنند.‌ ضمن اینکه هر کسی هم هر جنسی را به عنوان ضد سرقت، حفاظتی، ایمنی یا امنیتی معرفی کرد باور نکنید مگر اینکه اولا فروشنده معتبری باشه که امروز نیومده باشه با هزار ترفند جنسای بنجولش را بندازه و بعد از مدتی هم که بارشو بست دیگه اثری ازش نباشه و همچنین حتماً باید یک‌ ضمانت معتبر پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به شما بده که البته باید خیلی دقت کنید ضمانت کیفیت محصول را به‌جای ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت به شما نندازه