سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایستگاه‌های استقبال از مسافران نوروزی در ورودی‌های مهاباد برپا شد

ایستگاه‌های استقبال از مسافران نوروزی به همراه سیاه چادر، غرفه‌های عرضه صنایع دستی و توزیع غذا‌های بومی و محلی در ورودی‌های شهر مهاباد برپا شد.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در حاشیه بازدید از ورودی جاده‌های برون شهری به مهاباد گفت: جمعیت هلال احمر در چارچوب اجرای طرح استقبال از مسافران نوروزی سه ایستگاه در ورودی‌های این شهر از سمت ارومیه، میاندوآب و سردشت برپا کرده و ضمن پذیرایی و خوشامدگویی با پخش بروشور و نقشه مسافران نوروزی را هدایت و راهنمایی می‌کند.

وی اضافه کرد: نیرو‌های این جمعیت با برپایی چادر و ایستگاه برای استقبال در میدان «هیمن» مسیر ورودی از سمت میاندوآب، میدان «هژار» ورودی از سمت ارومیه از مهمانان نوروزی استقبال می‌کنند و نقشه راهنمای مناطق دیدنی، تفریحی و تاریخی شهر را در اختیار آنان قرار می‌دهند.

عباسی ادامه داد: در کنار چادر‌های استقبال جمعیت هلال احمر، ایستگاه سلامت و سیاه چادر شامل نمایشگاه صنایع و هنر‌های دستی و سنتی با هدف معرفی فرهنگ، آدام و رسوم منطقه با همکاری امور عشایری در ورودی سمت میاندوآب برپا شده است.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: همچنین چادر‌های اقامه نماز و مرکز توزیع غذا‌های سنتی، بومی و محلی در این ایستگاه مستقر و به مسافران و گردشگران منطقه خدمات ارائه می‌کنند.

عباسی با اشاره به اینکه ۱۰ غرفه صنایع دستی نیز در کنار ۲ ایستگاه ورودی از طرف میاندوآب و ارومیه برپا شده که در آن تولیداتی همچون گلیم، بافتنی‌های سنتی، قلاب بافی، بافته‌های داری، مصنوعات چوبی از جمله مشبک، منبت و معرق چوب همچنین مجسمه‌های ساخته شده از چوب با موضوع‌های مردم شناسی، چرم، نمد، سنگ‌های قیمتی، بدلی‌جات و سوغات دایر شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.