سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی درباره بارش برف در آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی درباره بارش برف در مناطق سردسیر استان هشدار داد.

محمد امیدفر  گفت: با توجه به تشدید فعالیت سامانه بارشی در استان و احتمال بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات، رانندگان و مسافران برای تردد در این مناطق احتیاط کنند.

او با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی از روز سه شنبه تشدید می‌شود افزود: بر اساس بررسی آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی فعالیت این سامانه بارشی موجب ابرناکی، بارش باران به صورت رگبار، رعد و برق و وزش باد گاهی شدید می‌شود.

او  با اشاره به اینکه این سامانه کلیه نواحی استان به ویژه نیمه شرقی و منطقه ارسباران را فرا می‌گیرد اظهار کرد: فعالیت این سامانه از اوایل روز چهارشنبه کاهش یافته و به مرور تمام می‌شود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: تشدید فعالیت این سامانه همچنین موجب آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها، اصابت آذرخش و در نواحی مستعد بارش تگرگ و در نواحی سردسیر و کوهستانی لغزندگی، مه گرفتگی، کولاک برف و اختلال در تردد می‌شود.

امیدفر به مسافران و مهمانان نوروزی استان توصیه کرد از رفتن به حریم رودخانه‌ها و اتراق در حاشیه مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات برای جلوگیری از برخورد آذرخش خودداری کنند.

او همچنین لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی را خواستار شد و بر همراه داشتن تجهیزات زمستانی در جاده‌های کوهستانی و آمادگی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد آب گرفتگی معابر عمومی تاکید کرد.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

برچسب ها: هواشناسی ، بارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.