سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی ١٠ نمایشگاه صنایع‌دستی در کردستان

از ٢٩ اسفند تا ١٢ فروردین‌ سال آینده ١٠ نمایشگاه عرضه محصولات صنایع‌دستی در کردستان برپا می‌شود.

 معاون صنایع‌دستی کردستان‌ اظهار کرد: در ایام تعطیلات نوروز نمایشگاه‌هایی از آثار ارزشمند هنرمندان توانمند کردستانی در شهر‌های مختلف استان از جمله سنندج، بانه، مریوان و ... برپا می‌شود.

فرهاد حامدی افزود: در این نمایشگاه‌ها محصولات شاخصی از صنایع‌دستی اصیل و بومی استان از جمله گلیم، کلاش، صنایع‌چوب، زیورآلات، جولایی، ارغوان‌بافی، لباس کردی و... عرضه می‌شود.

او هدف از برپایی این نمایشگاه‌ها را احیاء و توسعه صنایع‌دستی و معرفی آن به مسافران و گردشگران نوروزی، عنوان کرد و گفت: معرفی صنایع‌دستی کردستان و حمایت از هنرمندان این حوزه یکی از اولویت‌های اصلی این اداره‌کل است.

حامدی یادآور شد: ثبت مریوان به‌عنوان شهر جهانی کلاش، ثبت ملی شال‌بافی آرمرده بانه، ثبت ملی گلیم‌بافی کاکو سفلی و ثبت ملی ارغوان‌بافی دیوزناو، فرصت‌های طلایی محسوب می‌شوند که با بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانیم بیش از پیش زمینه‌های ایجاد اشتغال و درآمد‌زایی در استان را فراهم کنیم.

معاون صنایع‌دستی کردستان اظهار کرد: امیدواریم با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیت‌ها و امکانات، زمینه معرفی و عرضه هر‌چه بهتر و بیشتر آثار هنرمندان توانمند استان فراهم شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.